Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Η 100η πύλη



εν ριψοκινδυνεύω πιά να τα χαλάσω με τον οικοδεσπότη, ως ανακατευθείς στα ποδάρια του ως μή ώφειλα, διότι με πρόλαβε ο Αόρατος σε σχόλιο. (Ξέρεις, Αόρατε, την ίδια ακριβώς σκέψη κάναμε, με διαφορά λεπτών της ώρας!)

Η 100η πύλη είναι (τολμώ να πω) αυτή εδώ:





Δεν χρειάστηκε να ταξιδέψω μακριά. Λίγη σκέψη αρκούσε. Δηλαδή: πού έγινε το έγκλημα; Στη Χρυσή Ακτή Πάρου. Χρυσή Ακτή Πάρου... πού να βρίσκεται άρα γε; Πού την είχα ξανακούσει;
Όχι μόνο την είχα ξανακούσει, αλλά την είχα επισκεφθεί κιόλας. (Εργένης, προ αμνημονεύτων ετών.) Βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του νησιού, απέναντι από τη δυτική πλευρά της Νάξου, κατά μήκος της οποίας ανατολικής πλευράς (στο μπουγάζι ανάμεσα Πάρο και Νάξο) φυσάει πάντα έντονος αέρας. Τόσος, ώστε να έχουν διοργανωθεί μέχρι και παγκόσμια πρωταθλήματα ιστιοσανίδας εκεί.

Ιδού το τοπογραφικό:

Κάτω και δεξιά από το "Π", στη "μυτούλα" της ξηράς, βρίσκεται η "Πορτάρα", άλλως "πύλη του Απόλλωνα", ή "πύλη του Ήλιου", ...ή "εκατοστή πύλη". Εκεί που γράφει "Χρυσή Ακτή"στην εικόνα, κάτω από το "Α" και λίγο αριστερά, στη "μυτούλα" της ξηράς, είναι τα βράχια, όπου συντελέστηκε το έγκλημα.

Δεν χρειάστηκε, λοιπόν, να ψάξω μακριά.



Εδώ, όμως, θα πεταχτεί ο "ορθόδοξος" αναγνώστης, ο "μη-συνομωσιολόγος", και θα μου την πει. Τί δουλειά έχει μία πύλη του ναού του Απόλλωνα με εγκλήματα και ανθρωποθυσίες και τέτοια;

Κατ' αρχήν, ας δούμε πολύ συνοπτικά τί λένε περί "Πορτάρας" οι τουριστικοί οδηγοί: Ο πάλαι ποτέ τύραννος της Νάξου Λύγδαμις (μιά που στα Νέα Ελληνικά ο -πχ- Σωτήρης γίνεται "Σώτος", πάντα είχα απορία, πώς τον φωνάζανε αυτόν οι φίλοι του - "- Γειά σου, ρέ Λύγδα!";:-) ), λέει, ήθελε να φτιάξει μεγαλοπρεπή ναό του Απόλλωνα, λέει, αλλά έμεινε στα ...κουφώματα, διότι πέθανε. Μία πόρτα του ναού πρόλαβε και τέλειωσε όλη κι όλη, και πήγε να δει τον Απόλλωνα από κοντά!
Μετά, λέει, οι επόμενοι κάνανε πλιάτσικο σε ό,τι μάρμαρο και πέτρα βρήκαν έτοιμα (πλην "Πορτάρας", που δεν μπόρεσαν να την ξηλώσουν λόγωι βάρους), και τα χρησιμοποίησαν αλλού. Μέχρι κι ένα χριστιανικό εκκλησάκι χτίστηκε με τα έτοιμα υλικά, λέει, που σήμερα δεν σώζεται.

Αυτά μπορεί να φαίνονται σοβαρά, αλλά δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική. Προσωπικά, όχι μόνον έχω επισκεφθεί τον χώρο, όχι μόνον έχω τραβήξει φανταστικές φωτογραφίες, αλλά -ως πραγματικός αρχαιόφιλος- έχω μάθει να παρατηρώ τα πάντα. Κι έτσι, η πάλαι ποτέ απορία μου γιά το πώς χτίστηκαν όλ' αυτά τ' αρχαία, με οδήγησε κάποτε στο να μάθω και πέντε πράγματα απ' την τέχνη του οικοδεσπότη. Δεν μου διαφεύγουν, λοιπόν, λεπτομέρειες όχι μόνον από τα κτίσματα, αλλά ούτε και από τα τυχόν ίχνη αρχαίων εργοταξίων.
Γιά να σας δείξω τί εννοώ (και τί μπορώ να παρατηρήσω σε πρακτικό επίπεδο), θα σας πω ότι η "Πορτάρα" είναι τοποθετημένη ...ανάποδα! (Εντάξει, εκτός απ' το υπέρθυρο.) Δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή αν τοποθετήθηκε έτσι από την αρχαία εποχή, ή είναι αναστηλωμένη από Αρχαιολόγους (αφού κάποτε έπεσε πχ από σεισμό), πάντως είναι ανάποδα. Ξέρετε γιατί; Ιδού:



Το "α" δείχνει το σημείο αγκυρώσεως. Αυτές οι προεξοχές χρησίμευαν στο να συγκρατιέται το σχοινί από τα βαρούλκα, που σήκωναν όρθιο / ανέβαζαν το βαρύτατο αυτό αρχιτεκτονικό μέλος. Κι όταν το κάθε μέλος είχε τοποθετηθεί οριστικά, τότε οι λιθοξόοι απέκοπταν τις αγκυρώσεις, ώστε το σύνολο να είναι ομοιόμορφο - και όμορφο. Εδώ η αγκύρωση βρίσκεται στο κάτω μέρος, όπου δεν είχε καμμία χρησιμότητα.
Το δε "μ" δείχνει τα μέρη, όπου θα "θηλύκωνε" ο μεντεσές της ξυλόπορτας... κι αυτά βρίσκονται προς τα έξω!!! Πιστεύω, βλέπετε καθαρά τη σκαλισμένη εσοχή στην κολώνα (σε ορθή γωνία από πάνω ως κάτω), που θα χρησίμευε ως "θήκη" γιά τον άξονα περιστροφής της πόρτας.

(Πείτε μου, τώρα, με το χέρι στην καρδιά: θα το παρατηρούσατε, αν δεν σας τό έλεγα; Ο οικοδεσπότης, φυσικά, εξαιρείται.)

Από 'κει και μετά... ο υποτιθέμενος ναός του Απόλλωνα ίσως πραγματικά να υπήρχε στα σχέδια του Λύγδαμι, αλλά ουδείς αγοράζει το σαμάρι πριν τον γάϊδαρο! Διότι προσωπικά δεν γνωρίζω κανέναν, που να ξεκινάει το χτίσιμο οποιουδήποτε κτίσματος απ' τις πόρτες! Απλή λογική... Το πιθανώτερο είναι οι μεταγενέστεροι άρχοντες της Νάξου να προσπάθησαν να χτίσουν τον ναό, ο οποίος ως τότε ήταν μόνον φημολογούμενος. (Γιά να είμαστε ρεαλιστές, ουδείς γνώριζε / γνωρίζει τις μύχιες σκέψεις του Λύγδαμι. Άλλο το τί έταζε απ' τα μπαλκόνια στους Ναξίους. Σάμπως ήτανε ποτέ απόλυτα ειλικρινείς οι πολιτικοί; ) Κι έτσι, μας έμεινε και το ως τα σήμερα ετοιμασμένο "οικόπεδο" του ναού - από προσπάθειες μεταγενεστέρων (το τονίζω) αρχόντων.
Κι όσο γιά το παρεκκλήσι, αυτό βρίσκεται μονάχα στη φαντασία της Αρχαιολόγου που έγραψε τον τουριστικό οδηγό. Βλέπετε, οι χριστιανικές εκκλησίες πάντα αφήνουν ημικυκλικό ίχνος στο έδαφος, στο μέρος του ιερού τους (στον "σολέα"), και τέτοιο ίχνος δεν υπάρχει πουθενά στην περιοχή.

Ακόμη κάτι: Στο "νησάκι" της Πορτάρας υπάρχει το μυκηναϊκό νεκροταφείο της Νάξου. Από τη μυκηναϊκή εποχή, οι κάτοικοι οργάνωναν τους τάφους και τις ταφές κατά οικογένεια, όπως και σήμερα. Ώσπου, λίγο πριν τα χρόνια του Λύγδαμι, ανακάλυψαν πως οι οικογένειες είχαν αναμιχθεί τόσο, που όλοι είχαν κοινούς προγόνους! Κι έτσι, ισοπέδωσαν τον χώρο ρίχνοντας χώμα από πάνω, τον θεώρησαν ως ενιαίο τάφο όλων των προγόνων τους, και έφτιαξαν νέο νεκροταφείο αλλού.
Παρατηρούμε, όμως, ότι κι εδώ ίσχυσε η πανάρχαιη αντίληψη: "νεκροταφείο στα δυτικά, μετά από σώμα νερού (ή ποτάμι)".

Συνδυασμένη αυτή η παρατήρηση με το ότι:
"πόρτες του Ήλιου" υπάρχουν κι αλλού σ' όλον τον κόσμο, απ' το Περού, μέχρι τηΜαδρίτη, μέχρι τα "παντρεμένα νησιά" της Ιαπωνίας,
συν το ότι η Πορτάρα δεν συνοδεύεται -δεν συνοδεύτηκε ποτέ- από ναό, άσχετο τί λέει η Ιστορία,
και το ότι: σκεπτόμενοι σαν τον οικοδεσπότη (κάτι μάθαμε απ' το διάβασμα!), ο οποίος οικοδεσπότης δεν βλέπει παντού εξωκκλήσια (όπως τα "βλέπει",... ενώδεν βλέπει την πραγματική τους φύση, ο πολύς κόσμος), αλλά μερικές φορές διαγιγνώσκει κτίσματα ανθρωποθυσιών,
καταλαβαίνουμε πως ο Λύγδαμις ήθελε να φτιάξει απλά μία "ηλιακή πύλη"...

...Με σκοπό άγνωστο σ' εμένα.

Πιθανώτατα να ήθελε να "ξεπροβοδίζει" τις ψυχές των νεκρών, γιά να μην παραμένουν στο νησί και κάνουν κακό. (Αυτός είναι και ο λόγος, που κάποτε θάβανε τους νεκρούς στην Κέρο, και όχι κοντά σε κατοικημένο χώρο.) Ίσως... ποιός να ξέρει.

Αν θέλεις, αναγνώστη μου, να καθήσεις να δεις προς τα πού δείχνει ο κεντρικός άξονας της "Πορτάρας", κι αν προεκτεινόμενος περνάει από -ξέρω 'γώ- τίποτε κάστρα των Βίκινγκς κατά Σουηδία μεριά, βρες τα μόνος σου όλ' αυτά. Κάτσε και διάβασε, αν θες, και σωρό τα περιοδικά "μυστηρίου", ξοδεύοντας τα λεφτά σου και τον χρόνο σου, γιά να εισπράξεις στο τέλος άπειρα "ίσως", "μπορεί", "πιθανόν". Εγώ δεν θα σε συνοδεύσω.
Εγώ ξέρω καλά τη φράση: πρακτικά, άμεσα οφέλη. Οι θεωρίες και οι μπουρδοφιλοσοφίες σε παρέες "ψαγμένων" και διαδικτυακά φόρα, έπαψαν να με συγκινούν προ πολλού.
Ακόμη, βέβαια, δεν έμαθα όλα τα κόλπα. Δεν ξέρω από αιθερική Φυσική, δεν βρήκα όλες τις αιτίες όλων των πραγμάτων. Αλλ' αυτό δεν θα μ' εμποδίσει να "κάνω παιχνίδι" με όσα ήδη ανακάλυψα! Διότι, και οι πρωτόγονοι μπορεί να μην ξέρουν Μοριακή Χημεία, αλλά φωτιές ανάβουν μιά χαρά.

Κι έτσι, στο "διά ταύτα": Αν η "Πορτάρα" ξεπροβοδίζει ψυχές νεκρών προς το ηλιοβασίλεμα, προς τα Ηλύσια Πεδία, τότε η σύνδεση με το έγκλημα στην απέναντι "Χρυσή" ( = πάλι Ήλιος) ακτή της Πάρου γίνεται πιό εύλογη.



Με την ευκαιρία, πάρτε και μερικά τοπογραφικά. Της Πορτάρας (μόλις που φαίνεται η σκιά της, αλλά φαίνεται καλά το "οικόπεδο" του σχεδιαζόμενου ναού του Απόλλωνα) :



Της  Εκατονταπυλιανής:



(Δεν έχω πρόχειρο μοιρογνωμόνιο, να σας πω αν η εκκλησία είναι προσανατολισμένη στην περίφημη γωνία 123° δεξιοστρόφως από Βορράν, αλλά δεν μου φαίνεται κιόλας πως είναι.)

Και της Χρυσής Ακτής (τα βράχια του εγκλήματος βρίσκονται κάτω απ' το "Greece" - η υπόλοιπη παραλία, προς τ' αριστερά του χάρτη, είναι αμμουδιά καλής ποιότητας) :



Κλείνοντας, να σας αφηγηθώ την (τότε) συνάντησή μου μ' έναν απίθανο μπάρμπα, με τιράντες στο παντελόνι του και πατομπούκαλα στα μάτια, στο προαύλειο της Εκατονταπυλιανής, ο οποίος μάλλον ήταν καντηλανάφτης του ναού. Και ο οποίος εξεστόμισε το εξής φοβερό: "- Ένας ο Παρθενώνας, και μία η Εκατονταπυλιανή!"
Διατί το είπε αυτό ο μπάρμπας; Διότι, κάτι άρπαξαν τ' αυτιά του από τον Αναστάσιο Ορλάνδο, τον αρχιτέκτονα που επιμελήθηκε την αναστήλωση της εκκλησίας. Κι επειδή η Εκατονταπυλιανή είναι απ' τις ελάχιστες (παλαιοχριστιανικές) εκκλησίες (μου φαίνεται ακόμη μία βρίσκεται στη Ραβέννα της Ιταλίας), που διαθέτουν (χώρο γιά) βαπτιστήριο, δηλαδή είναιτετραμερής, παρουσιάζει αυτή την ομοιότητα με τον Παρθενώνα, που κι αυτός είναι τετραμερής.
Όλοι οι ελληνικοί ναοί, αρχαίοι ή νέοι, είναι τριμερείς: έχουν πρόναο, κυρίως ναό ("σηκό", στ' αρχαία), και ιερό ("οπισθόδομο", στ' αρχαία). Εκτός απ' τον Παρθενώνα, που ανάμεσα σε κυρίως ναό και ιερό (υποψιάζομαι σε σχέση χρυσής τομής ως προς το μήκος του ναού), έχει και το Αρρηφόριον. Κι εκτός απ' τις (ελάχιστες σωζόμενες) παλαιοχριστιανικές εκκλησίες, που έχουν και βαπτιστήριον. (Αυτό βρίσκεται πάντα εκτός του ναού, στη νότια πλευρά του, και μπορεί να είναι είτε στεγασμένο, είτε υπαίθριο.)

Αλλά η προσπάθεια γιά εξεύρεση οποιασδήποτε άλλης ομοιότητας, είναι τουλάχιστον παραλογισμός. Η δε απ' ευθείας σύγκριση Παρθενώνα με ο,τιδήποτε άλλο, σκέτη ύβρις.

Έτσι είναι, αναγνώστη μου. Ώσπου, όμως, να μας ξανακαραφλιάσει ο οποιοσδήποτε μπάρμπας στο μέλλον, εμείς θα ψάχνουμε ακούραστοι. Κι οδηγός μας, ποιός ή τί θα είναι;

Μα.... η λογική και μόνον! Θυμήσου: Πρακτικό, άμεσο όφελος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης