Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Η τάση του "κοροϊδεύειν"


  Συμφωνείς, υποθέτω, ότι το να κοροϊδεύει ο ένας τον άλλο είναι μια πολύ διαδεδομένη εκδήλωση συμπεριφοράς.
        Δύο είναι οι αιτίες της παραγωγής, συντήρησης και διάδοσης της ανωτέρω συμπεριφοράς.
        Πρώτη αιτία
        Ο άνθρωπος, επειδή, ως γνωστόν, δεν είναι τέλειος, έχει κάποιο ελάττωμα (κουσούρι, έλλειψη) είτε στο πνεύμα, είτε στην ψυχή είτε στο σώμα. Όταν, λοιπόν, συνειδητοποιεί την έλλειψή του, το ελάττωμά του, αισθάνεται μειονεκτικά έναντι των άλλων ανθρώπων.

        Δεύτερη αιτία
        Ο άνθρωπος νομίζει ότι οι συνάνθρωποί του, οι οποίοι υπάρχουν γύρω του ή μακριά απ' αυτόν, ζουν καλύτερα, ευρίσκονται σε καλύτερη μοίρα, γιατί στα μάτια του εμφανίζονται να υπερτερούν σε ευφυϊα, σε ομορφιά, σε κοσμική λάμψη, σε χρήμα, σε υγεία κ.λ.π.
        Άρα ο άνθρωπος νιώθει μειονεκτικά έναντι των άλλων ανθρώπων (συναίσθημα ή κόμπλεξ κατωτερότητας).
        Μειονεξία σημαίνει ότι μας λείπει κάτι που το έχουν οι άλλοι άνθρωποι. Όταν, όμως, λείπει από μας οτιδήποτε, νιώθουμε στενοχώρια, θλίψη, δυσαρέσκεια, δυστυχία.
        Επομένως
        μειονεξία = έλλειψη = δυσαρέσκεια (δυστυχία)
        μόνιμη έλλειψη = μόνιμη δυσαρέσκεια (δυστυχία)

        Συμφωνείς, υποθέτω, ότι το συναίσθημα της μειονεξίας αποτελεί διαρκή πηγή δυστυχίας για τον άνθρωπο.
        Η εκτόνωση του αρνητικού αυτού συναισθήματος γίνεται ασυνείδητα ως εξής:
        Εκστομίζεις, συνήθως, εναντίον του συνανθρώπου σου υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς π.χ. βλάκα, άχρηστε, μαμόθρεφτε, κοιλαρά, στραβοπόδη, τερατόμορφε, πόρνη κ.ά.
        Όταν, λοιπόν, υποτιμάς κάποιον, εξυπακούεται ότι τον υποβιβάζεις, τον καθιστάς κατώτερο, οπότε εσύ αναπνέεις τον αέρα της υπεροχής, καμαρώνεις το μεγαλείο σου και απαλείφεις, έστω και προσωρινά, το συναίσθημα της μειονεξίας που σου προκαλούσε τη δυσαρέσκεια.
        Ο άνθρωπος που αισθάνεται μειονεκτικά (ο κομπλεξικός άνθρωπος), για να απαλλαγεί από το πρόβλημά του, δεν υποτιμά, δεν υποβιβάζει, δεν περιγελά, δεν κοροϊδεύει μόνο αυτούς που αντικειμενικά θεωρεί ανώτερους, αλλά οποιονδήποτε συνάνθρωπο, ακόμη και αυτούς που αντικειμενικά θεωρεί κατώτερους π.χ. διανοητικά καθυστερημένους, σωματικά ανάπηρους και γενικώς οποιονδήποτε παρουσιάζει ένα εμφανές σωματικό ή ψυχικό ελάττωμα.
        Αντιλαμβάνεσαι, λοιπόν, ότι ο εν λόγω άνθρωπος αντλεί μεγάλη ικανοποίηση, όταν κοροϊδεύει, γιατί εξουδετερώνει, πρόσκαιρα βεβαίως, το μειονέκτημά του (την έλλειψη), το πρόβλημα που ασυνείδητα τον τυραννάει.
        Ίσως σου έτυχε, κάποτε, να σκοντάψεις, καθώς κατέβαινες τα σκαλοπάτια του Σχολείου σου, και να προσγειωθείς στο έδαφος. Διαπίστωσες τότε ότι οι ευρισκόμενοι γύρω σου ξεκαρδίστηκαν από τα γέλια. Τους χαροποίησε ακριβώς αυτό το γεγονός, το ότι εσύ βρέθηκες σε μειονεκτική θέση έναντι αυτών.
        Να, λοιπόν, ένας εύκολος, γρήγορος, άκοπος και ανέξοδος τρόπος για να γευθεί κανείς τη χαρά, την ικανοποίηση !
        Άρα το αποτέλεσμα του "κοροϊδεύειν" είναι η χαροποίηση, η ικανοποίηση.
        Αντιλαμβάνεσαι τώρα, υποθέτω, γιατί οι άνθρωποι κοροϊδεύουν ή κακολογούν και μάλιστα με αδιάλειπτη συχνότητα !
        Συμφωνείς, υποθέτω, ότι το πρόβλημα δεν το έχει ο κοροϊδευόμενος, αλλά ο κοροϊδεύων.
        Όταν κοροϊδεύει,
είναι σαν να διαλαλεί το πρόβλημά του,
είναι σαν να διατυμπανίζει το πρόβλημά του,
είναι σαν να κρεμάει κατάστηθα μιαν τεράστια πινακίδα, μιαν πελώρια ταμπέλα,
που γράφει:
"Εχω πρόβλημα μειονεξίας.
Σε κοροϊδεύω, για να διασκεδάσω το πρόβλημά μου !"


                                                                                                                                                                     Γ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης