Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Οι πρώτοι Έλληνες


Ας πάμε λίγο πίσω στο χρόνο, να δούμε πώς μέσα από μύθους, αλλά και ιστορικά γεγονότα αποκαλύπτεται η σημαντικότητα και η ιστορικότητα της περιοχής μας της Λοκρίδας, και πώς ο άνθρωπος που έδωσε το όνομα «Έλληνες» έζησε στα μέρη αυτά.
Πάμε πίσω στο χρόνο, στον κατακλυσμό που σηματοδότησε τη γέννηση του Ελληνικού μας κόσμου.








Ο Δευκαλίων, γιος του Προμηθέα και βασιλιάς της Φθίας, και η γυναίκα του η Πύρρα, θυγατέρα του Επιμηθέα και της Πανδώρας, ήταν οι εκλεκτοί του Δία, που έμελλε να σωθούν από την μεγάλη πλημμύρα. Σώθηκαν όπως ακριβώς ο Νώε. Σύμφωνα με τις περισσότερες αρχαίες μαρτυρίες, η δική τους αυτοσχέδια κιβωτός προσάραξε, ύστερα από 9 ολόκληρα μερόνυχτα που κράτησε η θεομηνία, στον Παρνασσό. Κατηφορίζοντας το βουνό, διάλεξαν με τη σειρά τους να εγκατασταθούν στο Κάλλιαρο πεδίο, στη θέση που αργότερα άκμασε η αρχαία πόλη Κύνος.

Το αφανισμένο ανθρώπινο γένος έπρεπε να ανασυσταθεί. Κι έγινε αυτό με «λίθινους γόνους», όπως μαρτυρεί ο Πίνδαρος. Κατά την προτροπή του Δία, ο Δευκαλίων και η Πύρρα έπιασαν και έριξαν πίσω τους, πάνω απ τα κεφάλια τους, πέτρες. Και όσε πέτρες έριχνε ο Δευκαλίων γίνονταν άντρες, και εκείνες που έριχνε η Πύρρα γίνονταν γυναίκες. Και οι λίθινοι γόνοι έμελε να γίνουν ηγέτες λαών (λάας = πέτρα). Παιδία του Δευκαλίωνα και της Πύρρας ήσαν όντως ο Έλλην (Έλληνες μετά από αυτόν και όλοι εμείς), ο Αμφικτύων, ο Ορεσθεύς και η Πρωτογένεια. Ο γιος του Έλληνα, ο Δώρος, αλλά και οι απόγονοι του, ο Ίων και ο Αχαιός, φέρουν ομολογουμένως λαμπρότατα ονόματα (Δωριείς, Ίωνες, και Αχαιόι, εξ αυτών φυλές που αντιστοιχούν στους θαμαστότερους ίσως πολιτισμούς πού γέννησε η ιστορία).

Κατά μία εκδοχή, λοιπόν, από τον Αμφικτύωνα, τον αδελφό του Έλληνα, και σύμφωνα με μία άλλη – πιο απόκρυφη – από την αδελφή τους, την Πρωτογένεια, κατάγονται ευθέως ο Λοκρός και ο Όπους, πατέρας και γιος. Στην πρώτη περίπτωση μεσολαβεί ο Φύσκιος, γνήσιο παιδί του Αμφικτύωνα και της Χθονοπάτρας, ενώ στη δεύτερη μπερδεύεται ως αιμομίκτης γεννήτορας και τελικώς ως προξενητής και ανάδοχος ο ίδιος ο Δίας.

Το βέβαιο είναι ότι ο Λοκρός θα δώσει το όνομα του στη επαρχία ενώ ο Οπούς θα δώσει το δικό του στην πρωτεύουσα πόλη. Και των δύο ηγετών τα ονόματα, εξάλλου, θα ταυτιστούν 

με τις ονομασίες των λαών τους: Λοκροί (Ηοίοι / Επικνημίδιοι και Οζόλαι στη ανατολική και στη Στερεά Ελλάδα της κάτω Ιταλίας και της Σικελίας) και Οπούντιοι Λοκροί, εμφαντικότερα, οι Ηοίοι / Επικνημίδιοι, από τότε που θα βασιλέψει στην Ανατολική Στερεά ο Οπούς. Βεβαιότερο και τιμητικότερο οπωσδήποτε ακόμη είναι ότι ο Όμηρος Έλληνες αποκαλεί τους Λοκρούς και τους Φθιωτείς που πολέμησαν με τον Αχιλλέα στο Ίλιο, ενώ ο Θουκυδίδης πρώτους Έλληνες θα θεωρήσει τους Λοκρούς.

πηγή: "Αμπελουργείν στη Λοκρίδα χθές και σήμερα..." (Κτήμα Χατζημιχάλη, 2003)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης