Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013

Στη φόρα ωμότητες των Άγγλων στον αγώνα της ΕΟΚΑ

Η εφημερίδα Τάιμς σε σημερινό ρεπορτάζ της για τα αποδεσμευθέντα έγγραφα του Φόρειν Οφις για την Κύπρο, γράφει ότι λίγες μέρες μετά τη παραδοχή της βρετανικής κυβέρνησης πως οι αποικιακές αρχές στη Κένυα το 1950 χρησιμοποιούσαν βασανιστικές μεθόδους στη διάρκεια της εξέγερσης των Μάου.

Τα έγγραφα, κρυμμένα για 50 χρόνια, περιέχουν ισχυρισμούς για βασανιστήρια από μέλη των δυνάμεων ασφαλείας και στοιχεία ότι στρατιώτες σκότωσαν άτομα που τελούσαν υπο κράτηση και στη συνέχεια συνεργάστηκαν για να αποφύγουν τη πρόσαψη κατηγοριών εναντίον τους.
Τα έγγραφα δείχνουν ακόμη ότι οι στρατιώτες που καταδίωκαν τα μέλη της ΕΟΚΑ προέβαιναν σε αντίποινα εναντίον πολιτών.
Μετά το φόνο της συζύγου ενός Βρετανού λοχία, 300 πολίτες ξυλοκοπήθηκαν ενώ τρείς άλλοι έχασαν τη ζωή τους στις 3 Οκτωβρίου 1958 στην Αμμόχωστο.
Η 12χρονη μαθήτρια Ιωάννα Ζαχαριάδη πέθανε από σοκ αλλά ο Αγγλος ιατροδικαστής απεφάνθη ότι δεν υπήρχε επαρκής μαρτυρία για το τι προκάλεσε το φόβο.
Ο Παναγιώτης Χριστοφόρου,37 χρόνων, βρέθηκε νεκρός σε στρατιωτικό φορτηγό χωρίς
εμφανή τραύματα. Ο Λούκας Ανδρέα Λούκα 17 χρόνων πέθανε ύστερα από ισχυρό κτύπημα που δέχθηκε με αιχμηρό όργανο από μέλος της στρατιωτικής αστυνομίας.
Ωστόσο ο τότε κυβερνήτης Φουτ πληροφόρησε τους ανωτέρους του στο Λονδίνο ότι
κανένας δεν έπρεπε να κατηγορηθεί ελλείψει μαρτυρίας σύμφωνα με τον ιατροδικαστή.
Αλλοι δύο άνδρες πυροβολήθηκαν και σκοτώθηκαν στην Αχερίτου παρά το γεγονός ότι ένας απ` αυτούς ο Γεώργιος Τουμάζου ήταν τυφλός.
Επίσης, άλλοι ισχυρισμοί, καταλήγει η εφημερίδα, περιλαμβάνουν το ξυλοδαρμό μιας εγκύου που απέβαλε, το ξυλοδαρμό στα πέλματα ενός ανδρός και τον εξαναγκασμό άλλου να ανοίξει το δικό του τάφο Ενας άνδρας, ο Κωνσταντίνος Ιωάννου από τη Λευκωσία ισχυρίστηκε επίσης ότι υπό την απειλή όπλου, στρατιώτες του ζήτησαν να παραδεχθεί πως διέπραξε φόνο διαφορετικά θα πυροβολείτο.
Γρίβας και ΝΑΤΟ στα έγγραφα του Φόρειν Οφις
 Η πιθανότητα ένταξης και της Κύπρου στο ΝΑΤΟ ηγέρθη στη διάρκεια των διαβουλεύσεων για την ένταξη της Ελλάδας και της Τουρκίας τον Σεπτέμβριο του 1951, σύμφωνα με τα αποδεσμευθέντα έγγραφα του Φόρειν Οφις.
Υπήρξαν όμως διιστάμενες απόψεις και το Λονδίνο εισηγήθηκε το θέμα να συζητηθεί αργότερα.
Την ίδια περίοδο ο Βρετανός διοικητής των συμμαχικών δυνάμεων στη Μέση Ανατολή στρατηγός Ρόπερτσον πληροφορούσε το κυβερνήτη στη Κύπρο για το ενδεχόμενο όπως το βρετανικό αρχηγείο στη Μέση Ανατολή να μεταφερθεί στην Κύπρο.
Ο κυβερνήτης διαφώνησε λόγω του οικονομικού κόστους.
Στις 16 και 23 Σεπτεμβρίου έφτασαν και κατέλυσαν στο ξενοδοχείο Λήδρα Πάλας για πιθανή επιλογή περιοχών δημιουργίας Αμερικανικών πολεμικών βάσεων.
Αναφορές γίνονται και για τον Γρίβα. Μετά τη σύλληψη επτά ανταρτών της ΕΟΚΑ, δύο εκ των οποίων ήταν επικηρυγμένοι για 5 χιλιάδες λίρες και την ανακάλυψη προσωπικών εγγράφων του Γρίβα, ο τότε κυβερνήτης της Κύπρου Χάρτινγκ σε επιστολή του στο υπουργείο αποικιών το ενημερώνει ότι στάληκαν ενισχύσεις στη περιοχή για τη σύλληψη του αρχηγού της ΕΟΚΑ.
Εάν όπως αναφερόταν στην επιστολή, ο Γρίβας συλληφθεί ζωντανός ή νεκρός, «πρόθεση μας είναι να καταβάλουμε υπέρτατη προσπάθεια να τον δυσφημίσουμε για λόγους προπαγάνδας ως ένα αιμοσταγή μισθοφόρο που είχε μεταφέρει στη Κύπρο τις πλέον ακραίες πτυχές του ελληνικού εμφυλίου πολέμου.
Θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να καταδείξουμε πόσο χλιαρά ο Αρχιεπίσκοπος χειρίστηκε το θέμα της Κύπρου επιλέγοντας ως κύριο όργανο του ένα `μπράβο` που είχε ήδη κακή φήμη στην Ελλάδα, θέτοντας έτσι στα χέρια ενός τέτοιου ανθρώπου ολόκληρη την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία».
 πηγή: ΑΝΤ1iwo (27/07/2012) «Στη φόρα ωμότητες των Άγγλων στον αγώνα της ΕΟΚΑ»
- – - – - - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -
Fresh evidence of brutal treatment meted out by British forces to opponents of colonial rule in the 1950s has been revealed in secret files showing how they attacked and killed with impunity inCyprus, where their victims included a blind man and a 17-year-old youth.
The incidents are among many disclosed in hitherto highly classified documents released at theNational Archives in the wake of a court case relating to the other contemporary anti-colonial struggle – the violent repression of Mau Mau rebels in Kenya.
They describe how in July 1958, on a dark night but “with a bright moon”, a patrol of soldiers from the Royal Ulster Rifles came across a group of Greek Cypriots, who started throwing stones. Two of them grabbed one of the soldier’s guns and “hand-to-hand fighting took place”, according to a report on the incident.
“A shot was fired … the fallen man was shot through the head.” The Cypriots backed away but apparently ignored orders to stop. “This had no effect. One man, who was urging the others to attack the patrol and was obviously the ringleader, was selected and four shots were fired at him.” The man was blind.
At the subsequent inquest, the coroner, James Trainor, said the corporal who killed “these two unfortunate people … had no other choice”. He had showed “courage and very commendable restraint … At the least, he would have lost his company’s arms and there was a grave possibility that they might have been all killed had he acted otherwise,” the coroner stated.
He added: “There seems to be no doubt that one of the deceased was blind, but the fact that he got where he did get [moving across rugged countryside and over a ridge] suggests a fanaticism which would fully explain the description given to me of his standing in front of the crowd and waving it forward.”
Andreas Louca, a 17-year-old Greek Cypriot, was fatally wounded when a soldier fractured his skull in clashes following the death of the wife of a British sergeant. Catherine Cutliffe was shot in the back in a Famagusta street in October 1958.
A young British army officer recorded seeing 150 soldiers indiscriminately “kicking Cypriots as they lay on the ground and beating them in the head, face, and body with rifle butts”.
The officer described how he “forcibly restrained several such groups of soldiers who had completely lost their heads. Many of them were screaming abuse and the whole area resembled a hysterical mob … Several [Cypriots] appeared to be unconscious and bleeding profusely.”
One report describes how a group of military police were seen “wantonly damaging windows and furniture” of the local “Communist Club”. Even allowing for propaganda and exaggeration British troops behaved “brutally”, a confidential official report noted. Trainor, who was also a judge, this time described the degree of force used by British soldiers as “entirely unjustified”.
These incidents stand out from voluminous reports suggesting that most of the complaints made against British troops were indeed exaggerated and used as propaganda. However, the files show that the colonial authorities were seriously concerned about the number of genuine incidents of abuse by British forces.
London tried to brush them aside expressing the hope in a 1957 white paper on reports of brutality by British forces that it could “rely on the worldwide knowledge of their traditions of humanity and decency to convince the public of the free world of the falsity of allegations”.
The documents released on Friday show how the colonial authorities covered up incidents by blocking visits to detention camps by MPs and journalists.
“I think that the best thing will be to refuse all permission for as long as we can,” noted Hugh Foot, the governor of Cyprus (and father of the radical journalist and campaigner Paul Foot) in 1958.
The files show how the colonial administration in Cyprus played down the significance of a visit to the camps by the International Committee of the Red Cross and blocked independent inquiries.
A note from the governor’s office in 1957 shows how British officials chose to regard the conflict in Cyprus. A senior official described it as “a hard and bitter struggle between the forces of law and order and an utterly ruthless terrorist movement and a political movement run by a church that is prepared to use any means to secure its political ends”.
The terrorist movement was EOKA, led by Georgios Grivas whose aim was Enosis (Union with Greece. The church was the Cypriot Orthodox led by Archbishop Makarios. The files include a note by Foot about how Barbara Castle, a leading radical MP and future Labour cabinet minister, told him that Makarios had said at a meeting in Athens that he had decided to renounce Enosis but press for an independent Cyprus. The archbishop did so soon after in a move that finally led to the island’s independence in 1960.
Many of the files, including those believed to refer to Cypriots who were informers for the colonial forces, have been withheld. Colonial files released at the National Archives also include papers relating to Basutoland (now Lesotho), the Cameroons, Ceylon (Sri Lanka), Fiji, the Gambia, Gilbert and Ellice Islands (Kiribati and Tuvalu) and Gold Coast (Ghana). Many files were destroyed by British officials shortly before these countries gained independence.
source: Guardian (27/07/2012) «Files reveal brutal treatment meted out by British forces in 1950s Cyprus», Richard Norton-Taylor
- – - – - - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -
Απολογία απαιτεί από το Λονδίνο ο Πρόεδρος του ΚΣ ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου, για τα βασανιστήρια των αγωνιστών της ΕΟΚΑ.
«Οι πρόσφατες αποκαλύψεις στα έγγραφα του Foreign Office για τα φρικτά μεσαιωνικά βασανιστήρια στα οποία υπέβαλλαν οι Βρετανοί αποικιοκράτες τους Κύπριους αγωνιστές του αντιαποικιακού αγώνα του 55-59, αλλά και για τις εκτελέσεις κρατουμένων, συνιστούν εγκλήματα πολέμου και συμπεριφορές βαρβαρότητας και απαξίωσης κάθε έννοιας ανθρωπισμού και πολιτισμού», αναφέρει ο κ. Ομήρου σε γραπτή δήλωσή του.
Απευθυνόμενος στο Λονδίνο, ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ διερωτάται πότε θα βρουν οι Βρετανοί το ελάχιστο θάρρος και τη στοιχειώδη γενναιοψυχία να καταθέσουν τη δημόσια απολογία τους και την επιβαλλόμενη συγνώμη προς τον κυπριακό λαό.
«Πότε θα αναγνωρίσουν τα φοβερά αυτά εγκλήματα και θα διατυπώσουν την μεταμέλεια τους;» διερωτάται επίσης, καταλήγοντας στη δήλωσή του.
πηγή: SigmaLive/ΚΥΠΕ (28/07/2012) «Απολογία από το Λονδίνο ζητά ο Ομήρου για τους αγωνιστές της ΕΟΚΑ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης