Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2014

Το μετα-αποκαλυπτικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Γιουν-Χο, γνωστού στην Ελλάδα για τον «Επισκέπτη» του 2006, είναι μια ταινία με τρία επίπεδα: Κινηματογραφικό, πολιτικό, φιλοσοφικό. Σίγουρα μια ταινία που μόνο απαρατήρητη δεν περνάει...

PictureΤο περίφημο «Snowpiercer» του Μπονγκ Γιουν-Χο, κινείται στα πλαίσια ταινίας επιστημονικής φαντασίας, περιπέτειας και θρίλερ, βασισμένο στο μέχρι πρότινος άγνωστο γαλλικό κόμικ «Le Transperceneige» των Ζακ Λομπ και Ζαν Μαρκ Ροσέτ.

Η ιστορία του μας μεταφέρει στο εγγύς μέλλον, το 2031, όπου ένα πείραμα προορισμένο να αναστρέψει την υπερθέρμανση του πλανήτη πάει πάρα πολύ στραβά, προκαλώντας παγκόσμιο παγετό που αφανίζει σχεδόν κάθε ζωντανό οργανισμό. Η ταινία δεν αναφέρεται τι είδους είναι αυτό το πείραμα, αλλά καθώς γίνεται η εισαγωγική αφήγηση οι εικόνες δείχνουν αεροπλάνα που ψεκάζουν, υπονοώντας τους χημικούς αεροψεκασμούς. Έμμεσα πλην σαφώς, περνάει το μήνυμα με έξυπνο και μινιμαλιστικό τρόπο, ότι τα αεροπλάνα που όλοι βλέπουμε ότι ψεκάζουν είναι για καλό μεν σκοπό, για τη Γεωμηχανική, που όμως κάπου... το 'πείραμα' στράβωσε!

Pictureφωτό από τους τίτλους της ταινίας
Οι μοναδικοί επιζώντες διαμένουν πια σε μια τεράστια αμαξοστοιχία που ταξιδεύει ατέρμονα γύρω από τη Γη, όπου οι μεν φτωχοί είναι στοιβαγμένοι στα πίσω βαγόνια, ενώ η ελίτ διαμένει με όλες τις ανέσεις στα μπροστινά. Η επανάσταση ετοιμάζεται, η αδικία βράζει το αίμα στις φλέβες των καταπιεσμένων και η εξέγερση είναι πλέον γεγονός. 

Από κινηματογραφικής πλευράς η ταινία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άρτια. Έχει νεύρο, καλή σκηνοθεσία, καλή μουσική, καλές ερμηνείες, αλλά και πολύ ωμή βία, κάτι που δεν λείπει συνήθως από τον Ασιατικό κινηματογράφο -περίεργο πως καμιά φορά καταφέρνουν να ξεπεράσουν ακόμα και τον πιο βίαιο του Χόλιγουντ. Σε γενικές γραμμές, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η δίωρη αυτή ταινία 'σε κρατάει' χωρίς κενά και κοιλιές σε εγρήγορση με τις εναλλαγές κι ανατροπές της.

Οι πολιτικές της προεκτάσεις έρχονται να ταυτιστούν με εκείνες των 'συνωμοσιολόγων΄που μιλούν για μια Παγκόσμια Διακυβέρνηση (NWO) κατά την οποία τα ανθρώπινα δικαιώματα θα έχουν πλήρως υποταχθεί στον έλεγχο και τις ορέξεις της ελίτ. Φυσικά, δεν είναι η μοναδική ταινία που προμηνύει, προϊδεάζει ή προειδοποιεί για κάτι τέτοιο, το είδαμε και πρόσφατα στο Hunger Games, αλλά το Snowpiercer χρησιμοποιεί με έξυπνο τρόπο τα διάφορα βαγόνια της αμαξοστοιχίας, σαν να ήταν μια 
οριζόντια πυραμίδα: Τα τελευταία είναι για τη μάζα και όσο οι επαναστάτες κινούνται προς τα μπρος, είναι σαν να διαπερνούν τα διάφορα επίπεδά της, τα οποία είναι κατειλημμένα από διάφορες ομάδες που βρίσκονται στη δούλεψη και περιφρούρηση της ελίτ. Μια έξυπνη σημειολογική αναφορά στα λόγια του Μορφέα από την παρόμοιου είδους ταινία, το Matrix -πρέπει να διαπεράσεις αυτά τα στρώματα, να τα νικήσεις ή να τα πάρεις με το μέρος σου.

Η ελίτ δείχνει το γνωστό απάνθρωπο της πρόσωπο, που έχει αποφασίσει να 'σώσει' κάποιους από το λαό, αλλά υπό όρους: Να είναι κάτω από πλήρη έλεγχο, να είναι πλήρως εξαρτώμενος από αυτήν και να μετράει σε αριθμό μόνο όσους, κατά την άποψή της, 'αντέχει' το τραίνο, το οποίο συμβολίζει πλέον τη γη και τη ζωή σε αυτό, αφού ο υπόλοιπος πλανήτης είναι πλέον αδύνατον να κατοικηθεί λόγω του ψύχους. 
To Matrix είναι ένα σύστημα. Το σύστημα είναι o εχθρός μας. Αλλά όταν είσαι μέσα, κοιτάζεις ολόγυρα και τι βλέπεις; Επιχειρηματίες, εκπαιδευτικούς, δικηγόρους, ξυλουργούς. Τα ίδια μυαλά των ανθρώπων που προσπαθούμε να σώσουμε. Αλλά μέχρι να γίνει αυτό, αυτοί οι άνθρωποι είναι ακόμα μέρος του εν λόγω συστήματος και τους κάνει εχθρούς μας. Oι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι έτοιμοι να αποσυνδεθούν. Και πολλοί από αυτούς είναι τόσο εξοικειωμένοι, τόσο απελπιστικά εξαρτημένοι από το σύστημα, που θα αγωνιστούν για να το προστατεύσουν.
Picture
Η αναφορά στη 'βιώσιμη διαχείριση' των εντός του τραίνου πόρων, είναι σχεδόν ανατριχιαστική, γνωρίζοντας ότι κάτι τέτοιο ήδη συμβαίνει μέσω της παγκόσμιας ατζέντας του ΟΗΕ, της Ατζέντας 21. Ακόμα και η κατασκευασμένη με έντομα τροφή της μάζας, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως επιστημονική φαντασία, όταν ο ίδιος ο ΟΗΕ έχει προτείνει την κατανάλωση και καλλιέργεια εντόμων για τις 'φτωχές' χώρες. Φυσικά, τα μπροστινά βαγόνια, προσφέρουν τα πάντα στην ελίτ: Καθαριότητα και καλό φαγητό, παιδεία-προπαγάνδα, διασκέδαση κάθε τύπου, από κλασική μουσική μέχρι κλαμπ ξεφαντώματος με σατανιστικές ενδυμασίες και ναρκωτικά.

Της ταινίας δεν λείπουν οι συμβολισμοί, και κύρια του αρχικού του ονόματος του εμπνευστή και 'αριχτέκτονα' του τραίνου, Wilford. Το W είναι το σύμβολο του τραίνου, που θα μπορούσε να σημαίνει και World, από το NWO, Νέα Παγκόσμια Τάξη, ενώ η Τάξη αναφέρεται όσο χρειάζεται.

Picture
Οι φιλοσοφικές προεκτάσεις της ταινίας,όμως, είναι όλο το ζουμί. Μέσα από τη δράση, μέσα από την απόλυτη παραδοχή (γιατί δεν είναι πλέον αποκάλυψη) των σκοτεινών σχεδίων της ελίτ, η ταινία φτάνει στο συμπέρασμα, ότι οι όποιες κοινωνικές ανισότητες, ο έλεγχος τρόπου διαβίωσης και αριθμού πληθυσμού, είναι αναπόφευκτος γιατί ο 'Άνθρωπος", είναι τόσο χαμηλά πνευματικά, σε οποιοδήποτε στρώμα κι αν ανήκει, που του χρειάζεται αυτό το 'διαίρει και βασίλευε' για να υπάρχει 'Τάξη', και του αξίζουν όλα όσα του συμβαίνουν. Είναι ο μόνος τρόπος να κρατηθεί το 'τραίνο' ζωντανό και σε συνεχή κίνηση, αυτό εξάλλου αποδεικνύει και το τέλος του. Όλα τελειώνουν για να αρχίσει πάλι η ζωή όπως χιλιάδες χρόνια πίσω, την εποχή των παγετώνων.

Ελίτ και μάζα δεν διαφέρουν σε τίποτα, ούτε και οι ενδιάμεσοι, αφού όλοι πολλές φορές αποτυγχάνουν στα διάφορα τεστ ανθρωπιάς. Τα όρια ξεπερνιούνται μπροστά στην επιβίωση, ίντριγκα και χειραγώγηση γίνονται εργαλεία εύκολα κάτω από μια πολύ καλά μελετημένη ανθρώπινη συμπεριφορά που αποτυγχάνει να αγγίξει ένα υψηλότερο πνευματικά επίπεδο. Το γνωστό τεκτονικό παίγνιο της δυαδικότητας, η εσωτερική μάχη καλού - κακού, που σκόπιμα αποφεύγει να τονίσει τις υπέρμετρες προσπάθειες αυτών που υπηρετούν έτη φωτός το 'κακό', για να κρατήσουν μόνιμα τους ανθρώπους εκτός 'φώτισης΄. Ένας σχεδόν σατανιστικός χλευασμός-υπενθύμιση της ανθρώπινης αδυναμίας: Δεν βρήκες το Θεό σου; εγώ είμαι εδώ, λοιπόν.

Όπως και να 'χει, είναι μια ταινία που αξίζει κανείς να δει, απ' όποιο επίπεδο κι αν θέλει να τη δει. Η λέξη 'διασκέδαση' ίσως δεν της αρμόζει, εκτός κι αν παραμείνει στο πρώτο, αυτό της καλής κινηματογραφικής περιεπέτειας...

© AllNewz
http://allnewz.weebly.com/20/post/2014/03/snowpiercer.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης