δημοσιεύθηκε στον Εθνικό Κύρηκα Νέας Υόρκης)
γκρεμίζονται τα παραμυθία με τα οποία έχουν μεγαλώσει. Αυτό ακριβώς συνέβη και
στον αναγνώστη σας κ. Γεωργόπουλο όταν διάβασε στην στήλη των αναγνωστών την
πλήρως τεκμηριωμένη επιστολή του κ. Παπαχρυσάνθου. Το θέμα της επιστολής είχε να
κάνει με τον ρόλο της χριστιανικής εκκλησίας στην Ελληνική επανάσταση και την
διαστρέβλωση της ιστορίας της εποχής.
αυτό του λεγόμενου κρυφού σχολείου και σε αυτό περί του ρόλου του Παλαιών Πατρών
Γερμανού και της Άγιας Λάβρας. Για το πρώτο πολύ εύστοχα στάθηκε στο επιχείρημα
ότι υπήρχαν αρκετά σχολεία με την ανοχή των Τούρκων έτσι ώστε να μη υπάρχει ανάγκη
για κρυφό σχολείο. Επίσης έχουμε τα κείμενα και τον βίο του φανατικού μοναχού
Κοσμά του Αιτωλού που σύμφωνα με τον βιογράφο του ίδρυσε πάνω από 100 σχολεία.
Τελικά τι θέλουν οι χριστιανοί να πιστέψουμε οι Τούρκοι απαγόρευαν τα σχολεία η όχι;
Από τα λεγόμενα του Κοσμά στις Διδαχές του μπορούμε να βγάλουμε επίσης
συμπεράσματα για τον ρόλο της εκκλησίας εκείνη την εποχή. Λόγω του περιορισμένου
χώρου παραθέτω μόνο δυο από τα μαργαριτάρια του λεγόμενου Πατροκοσμά. « Και γω,
αδελφοί μου, που ηξιώθην και εστάθηκα εις αυτόν τον άγιον τόπον τον αποστολικόν δια
την ευσπλαχνίαν του Χριστού μας, εξέτασα πρώτον δια λόγους σας και έμαθα πως με την
χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού δεν είστε Έλληνες, δεν είστε ασεβείς,
αιρετικοί, άθεοι, αλλ’ είστε βαπτισμένοι εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του
Αγίου Πνεύματος, και είσθε τέκνα και θυγατέρες του Χριστού μας.» (Διδαχη Α’ σελ. 2)
Για τον Ανθέλληνα μοναχό οι Έλληνες είναι αιρετικοί και άθεοι και οι κάτοικοι του
Ελλαδικού χώρου δεν θα πρέπει να ονομάζονται έτσι.
«Τριακόσιους χρόνους μετά την Ανάστασιν του Χριστού μας έστειλεν ο Θεός τον άγιον
Κωνσταντίνον και εστερέωσε βασίλειον χριστιανικόν· και το είχαν χριστιανοί το βασίλειον
1150 χρόνους. Ύστερον το εσήκωσεν ο Θεός από τούς χριστιανούς και έφερε τον Τούρκον
και του το έδωσε (το Βυζάντιο) δια ιδικόν μας καλόν, και το έχει ο Τούρκος 320 χρόνους.
Και διατί έφερεν ο Θεός τον Τούρκον και δεν έφερεν άλλο γένος; Δια ιδικόν μας συμφέρον·
διότι τα άλλα έθνη θα μας έβλαπτον εις την πίστιν, ο δε Τούρκος άσπρα (χρήματα) άμα του
δώσης κάμνεις ο,τι θέλεις.» (Διδαχή Γ’ σελ.3)
Στην τρίτη του διδαχή ούτε λίγο ούτε πολύ διδάσκει τους «ευσεβείς ραγιάδες» ότι η
Τούρκικη κατοχή είναι θεόσταλτη. Τίποτα το περίεργο εφόσον τα ίδια δίδασκαν και με
το βιβλιαράκι που κυκλοφορήσαν υπό το όνομα του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Άνθιμου
το 1798 με τίτλο «Πατρική Διδασκαλία» όταν είχαν αρχίσει να φαίνονται στον ορίζοντα
τα πρώτα σημάδια της Ελληνικής εξέγερσης. Κάποιοι ιστορικοί αμφισβητούν ότι
εκδόθηκε από τον άρρωστο Άνθιμο και υποστηρίζουν ότι ο συγγραφέας ήταν ο
Γρηγόριος ο 5ος της Κωνσταντινούπολης. Στο κατάπτυστο αυτό κείμενο
επαναλαμβάνετε ότι η Τούρκικη κατοχή είναι θεόσταλτη και κάθε λόγος για ελευθέρια
είναι παγίδα του διάβολου.
Αλλά η καλύτερη απόδειξη για τον ρόλο της χριστιανικής εκκλησίας έρχεται με
τον ίδιο τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης και των αγωνιστών της από τον
Γρήγοροι τον 5ο. Παρά τις προσπάθειες του Γρηγόριου να φοβίσει τους «ευσεβείς
ραγιάδες» όπως αυτός και το σινάφι του αποκαλούν τους Έλληνες η επανάσταση θα
επεκταθεί και ο Γρηγοριος θα χάσει το κεφάλι του γιατί δεν κατάφερε να εκτελέσει τα
καθήκοντα του απέναντι στον Σουλτάνο.
Όσο για την Άγια Λάβρα, 25η Μαρτίου και τα περί λάβαρων και έναρξης της
επανάστασης εκεί, μια μικρή μελέτη για την ιστορία του 1821 θα σας δείξει ότι η
επανάσταση είχε ξεκινήσει από τον Υψηλάντη τον Φεβρουάριο στο Ιάσιο! Ο ρόλος της
επίσημης χριστιανικής εκκλησίας ήταν προδοτικός λοιπόν και όχι υπέρ της
Επανάστασης. Το μυθεύματα αυτά δημιουργήθηκαν αργότερα για να δικαιολογηθούν τα
αδικαιολόγητα. Είναι τα ίδια παραμυθία που μιλάνε και για τον περίφημο
ελληνοχριστιανικό πολιτισμό. Παραμυθία που όμως στις μέρες μας καταρρίπτονται και
ο θόρυβος του σαθρού οικοδομήματος που γκρεμίζεται κάνει αρκετούς σαν τον κ.
Γεωργόπουλο να φοβούνται.
Ο κ. Γεωργόπουλος νομίζει ότι όλοι οι Έλληνες θα συμφωνήσουν μαζί του αλλά
ποιοι Έλληνες; Αυτοί που θεωρούν προπάτορες τους τον Αβραάμ και τον Ισαάκ και που
δεν έχουν ιδέα περί Ελληνικής συνείδησης, πολιτισμού και γραμματείας. Αυτοί που τον
Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη τους επικαλούνται μόνο και μόνο για να επιδειχθούν στους
«χαζοξένους» αλλά ουδέποτε έχουν μπει στον κόπο να ανοίξουν ένα βιβλίο τους. Ή
μήπως αυτοί που καταδίκαζαν τους Έλληνες ως μιαρούς και πόρνους σαν τον Ιωάννη
τον αποκαλούμενο Χρυσόστομο και μετέπειτα βρέθηκαν να εξουσιάζουν μια χώρα που
ήθελε να αποκαλείτε Ελληνική και βρέθηκαν στο δίλημμα του πως να παντρέψουν δυο
άκρα αντίθετα, πως να παντρέψουν το σκοτάδι με το φως. Παρά τα 1700 χρόνια
πνευματικής κατοχής και συνεχής πλύσης εγκέφαλου υπάρχουν ακόμα Έλληνες
απροσκύνητοι και σκεπτόμενοι και τίποτα δεν τρομάζει, ποίμνιο και ποιμενάρχες
περισσότερο από αυτήν την σκέψη.
Νικόλαος Πετράτος
Αστορια ΝΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου