Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Γερμανοί αιχμάλωτοι μετά τον Β΄ΠΠ. Τι απέγιναν σε δύση και ανατολή.

ImageΈως τα μέσα του 1942, μόνο λίγοι Γερμανοί αιχμάλωτοι πολέμου ευρίσκοντο στην Βρετανία, οι περισσότεροι από τους οποίους ανήκαν σε πληρώματα αεροπλάνων που είχαν καταρριφθεί ή πλοίων που είχαν κατασχεθεί. Επίσης, υπήρχαν και Γερμανοί στρατιώτες, οι οποίοι είχαν αιχμαλωτιστεί κατά τη διάρκεια της γερμανικής επίθεσης στη Δύση, τον Μάϊο και τον Ιούνιο του 1940. Από την άλλη πλευρά, οι Γερμανοί είχαν συλλάβει 44.000 στρατιώτες κατά την αποχώρηση των Βρετανών από τη Γαλλία, το καλοκαίρι του 1940.
Το διεθνές δίκαιο, που έχει σχέση με τους αιχμαλώτους πολέμου, ήταν ασαφές και στην ουσία αποτελούσε ένα νομικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο εκινούντο οι εμπόλεμοι. Στον Α’ και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι εμπόλεμοι, επιθυμώντας να εξασφαλίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών τους που είχαν αιχμαλωτιστεί, προσπάθησαν να έλθουν σε συνεννοήσεις για την τύχη τους. Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι άρρωστοι και οι βαριά τραυματισμένοι είχαν μεταφερθεί στην Ελβετία και ορισμένοι στην Νορβηγία και στην Ολλανδία. Με τον τρόπο αυτό 20.000 Γερμανοί αιχμάλωτοι είχαν παραμείνει στην Ελβετία έως το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1939, οι Ελβετοί δήλωσαν ότι είχαν την πρόθεση να δεχθούν αρρώστους και τραυματίες αιχμαλώτους. Όμως, οι Γερμανοί πίστεψαν ότι οι Ελβετοί με τη δήλωσή τους αυτή επιθυμούσαν στην πραγματικότητα να γεμίσουν τα άδεια ξενοδοχεία τους.
Η συνθήκη της Γενεύης του 1929, προκειμένου να ελαφρύνει τη θέση των ασθενών και τραυματιών αιχμαλώτων, προέβλεπε την ανταλλαγή τους ανάμεσα στα εμπόλεμα μέρη. Λίγο πριν την ανταλλαγή αιχμαλώτων τον Οκτώβριο του 1941, ο Χίτλερ πληροφορήθηκε ότι 100 Γερμανοί θα ανταλλάσσοντο με 1.200 Βρετανούς. Μολονότι η αναλογία αυτή προέκυπτε από τον αριθμό των αιχμαλώτων που είχε η κάθε πλευρά και ενώ η Συνθήκη της Γενεύης δεν προέβλεπε την ανταλλαγή ίσου αριθμού αιχμαλώτων, η προταθείσα ανταλλαγή δεν πραγματοποιήθηκε. Η απόφαση αυτή του Χίτλερ χειροτέρεψε τις σχέσεις ανάμεσα στην Βρετανία και την Γερμανία, σχετικά με την ανταλλαγή αιχμαλώτων, οι οποίες έως τότε ήταν αρμονικές, επειδή και οι δύο πλευρές εσέβοντο το διεθνές δίκαιο.
Οι σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες χειροτέρεψαν ακόμη περισσότερο, όταν οι Βρετανοί άρχισαν να στέλνουν τους Γερμανούς αιχμαλώτους από τη Βρετανία στην Αίγυπτο, την Αυστραλία και συχνότερα στον Καναδά. Οι γερμανικές διαμαρτυρίες, οι οποίες εσχετίζοντο με το φόβο της πιθανής βύθισης των πλοίων που μετέφεραν τους αιχμαλώτους, δεν απέδωσαν. Ο Τσώρτσιλ εφάρμοσε αυτό το μέτρο για να εξασφαλίσει την ύπαρξη ομήρων, αλλά και για να αποκλείσει την εξέγερσή τους στα μετόπισθεν των Βρετανών. Το αποκορύφωμα της κλιμάκωσης δημιουργήθηκε, όταν οι Βρετανοί αποφάσισαν να θέτουν δεσμά στους Γερμανούς αιχμαλώτους, όπως το έπραξαν στη νήσο της Μάγχης Σαρκ, που είχε καταληφθεί από τους Γερμανούς, καθώς και σε εκείνους της γαλλικής Διέππης μετά την προσγείωση των αεροπλάνων τους εκεί, τον Αύγουστο του 1942.
Και στις δύο περιπτώσεις, οι Βρετανοί έβαλαν δεσμά στους Γερμανούς αιχμαλώτους, κάτι που ήταν αντίθετο με το δίκαιο του πολέμου. Τότε, η Γερμανία απαίτησε μια δημόσια δήλωση της Βρετανίας ότι στο μέλλον δεν θα ελαμβάνοντο τέτοια μέτρα κατά των αιχμαλώτων πολέμου. Μετά τις γερμανικές διαμαρτυρίες και την επακολουθήσασα ανάπαυλα, ο Τσώρτσιλ, επεμβαίνοντας στο θέμα, δήλωσε απερίφραστα ότι και οι μελλοντικοί αιχμάλωτοι θα εφυλάσσοντο δέσμιοι. Άρχισε, λοιπόν, μια μονομαχία του Χίτλερ με τον Τσώρτσιλ για το ποιος θα δέσει ποιόν, που είναι γνωστή ως η «κρίση των δεσμών». Έτσι, από τις 8 Οκτωβρίου 1942, οι 1.376 Βρετανοί που είχαν αιχμαλωτιστεί στην Διέππη, άρχισαν να φυλάσσονται δέσμιοι. Οι Βρετανοί αντέδρασαν αυξάνοντας τον αριθμό των δέσμιων Γερμανών. Σε αντίποινα η γερμανική κυβέρνηση τριπλασίασε τον αριθμό των Βρετανών που εκρατούντο δέσμιοι. Τελικά, τα Χριστούγεννα του 1942, οι μεν Βρετανοί σταμάτησαν να κρατούν δέσμιους τους αιχμαλώτους, οι δε Γερμανοί συνέχισαν να δίνουν διαταγές για δέσμιους αιχμαλώτους έως τον Νοέμβριο του 1943.
Ο λόγος για την αλλαγή στάσης των Γερμανών ήταν ο μεγάλος αριθμός Γερμανών αιχμαλώτων που είχαν πέσει στα χέρια των Βρετανών και των Αμερικανών στην Βόρειο Αφρική, στους οποίους περιελαμβάνοντο και πολλοί τραυματίες. Τότε, η Γερ- μανία ενδιαφέρθηκε για την ανταλλαγή τραυματιών αιχμαλώτων. Ακολούθησε μια σειρά ανταλλαγών ανάμεσα στους Συμμάχους και στους Γερμανούς, καθώς και ανάμεσα στους Γερμανούς και την ελεύθερη Γαλλία. Συνολικά, ανταλλάχτηκαν 20.000 αιχμάλωτοι, πολλοί από τους οποίους ήταν πολίτες. Επιπλέον, στην Ελβετία έφθασαν άτομα που είχαν συλληφθεί και είχαν αφεθεί ελεύθερα μετά από διαπραγματεύσεις ανάμεσα στους Συμμάχους και τους Γερμανούς. Η τελευταία ανταλλαγή αιχμαλώτων πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 1945. Μετά την κρίση για τους δέσμιους αιχμάλωτους, δεν δημιουργήθηκε άλλο πρόβλημα ανάμεσα στις δύο εμπόλεμες πλευρές και η Βρετανία αρκέστηκε να δηλώσει ότι οι εγκληματίες πολέμου θα εδικάζοντο μετά τη λήξη του πολέμου.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης