Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΒΟΣΝΙΑΣ (1992-1995) Ντοκουμέντο: Οι Έλληνες μαχητές που σήκωσαν τηv γαλανόλευκη στη μάχη της Σρεμπρένιτσα...

του Πάνου Δαμουλιάνου
 
Μέχρι σήμερα υπήρχαν φήμες και διαδόσεις. «Λένε ότι...», «Μου είπαν κάποιοι...», «Άκουσα ότι...». Το περιοδικό PRONEWS ρίχνει φως και πλέον οι φήμες γίνονται ντοκουμέντα. Ναι, στον πόλεμο της πρώην Γιουγκοσλαβίας πολέμησαν Έλληνες εθελοντές μαχητές. Και πολέμησαν καλά.
 
Και όταν πήραν την Σρεμπρένιτσα σηκώθηκε και η ελληνική σημαία στην πόλη για να τιμηθούν οι Έλληνες πολεμιστές που μαζί με τους Σέρβους αδελφούς τους αγωνίστηκαν σκληρά για να καταλάβουν την πόλη. Και, όχι, δεν συμμετείχαν σε καμία σφαγή. 
 
Η λεγόμενη «σφαγή της Σρεμπρένιτσα», για την οποία στήθηκε και ολόκληρο Διεθνές Δικαστήριο στην Χάγη, τελικά αποδείχθηκε και ότι ήταν μία καλοστημένη παγίδα από την πλευρά των ισλαμιστών, οι οποίοι είχαν προηγουμένως σφάξει χιλιάδες Σερβοβόσνιους στα γύρω χωριά. Αυτό παραδέχθηκε δημοσίως και ο Καναδός στρατηγός Μακένζι, πρώτος διοικητής της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ στο Σαράγεβο. 
 
Ήταν μια πολεμική απάτη, όπως ο περίφημος όλμος που είχε πέσει στην αγορά του Σεράγεβο και εν συνεχεία τον Αύγουστο του 2013 στα περίχωρα της Δαμασκού.
 
Οι Έλληνες εθελοντές πολεμιστές άρχισαν να καταφθάνουν στη Βοσνία σχεδόν αμέσως μετά το τέλος το πολέμου στην Κροατία. 
 
Ο «επίσημος» πόλεμος στην Βοσνία άρχισε με τη δολοφονία του Σέρβου Νίκολα Γκάρντοβιτς, πατέρα του γαμπρού σε ορθόδοξο γάμο στην περιοχή Μπαρστσάρσια του Σαράγεβο. Ο Γκάρντοβιτς πυροβολήθηκε στην πλάτη από Βόσνιο μουσουλμάνο την 1η Μαρτίου 1992. 
 
Μεταξύ 1ης και 5ης Μαρτίου του 1992, οι Σέρβοι άρχισαν να φτιάχνουν οδοφράγματα στις γύρω από το Σαράγεβο περιοχές, αλλά και σε άλλα σημεία της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, όπως η Ντέρβεντα, το Ότζακ και το Σάματς. 
 
Στις 3 Μαρτίου ο Άλια Ιζετμπέγκοβιτς και ο Ράντοβαν Κάρατζιτς συναντώνται υπό την επίβλεψη του γιουγκοσλαβικού Λαϊκού Στρατού και του στρατηγού Μιλούτιν Κουκάνιατς, και ύστερα από έντονη λογομαχία συμφωνούν ότι στο Σαράγεβο θα πρέπει να περιπολούν μεικτές ομάδες του γιουγκοσλαβικού Στρατού και της αστυνομίας, ώστε να διατηρηθεί η τάξη.
 
Σε όλη τη Βοσνία, δεκάδες άνθρωποι χάνουν τις ζωές τους από συνεχείς ανταλλαγές πυροβολισμών. Τη νύχτα μεταξύ 26 και 27 Μαρτίου στο Σιέκοβατς, ο κροατικός Στρατός και μουσουλμάνοι παραστρατιωτικοί σκοτώνουν 60 Σέρβους αμάχους, ενώ οι επιθέσεις κατά των Σέρβων ορθόδοξων χριστιανών στην Βοσνία πολλαπλασιάζονται.
 
Οι πληροφορίες ότι εκατοντάδες Τούρκοι είχαν ενταχθεί στην δυνάμεις των μουσουλμάνων και η παραδοσιακή συμπάθεια των Ελλήνων στους ορθόδοξους Σέρβους ήταν τα βασικά κίνητρα για να ξεκινήσουν άνδρες από διάφορα μέρη της Ελλάδας και να ενταχθούν στις δυνάμεις των Σερβοβοσνίων. 
 
Πόσοι; Περίπου 200 Έλληνες συνολικά πήραν μέρος στα τρία χρόνια του πολέμου, από τους οποίους χάθηκαν περίπου δέκα στις μάχες. Οι πρώτοι Έλληνες έφτασαν στις αρχές του 1993 και οι τελευταίοι έφυγαν προς το τέλος του Ιουλίου 1995. Όλοι ξεχώρισαν στις μάχες. Περισσότερο αυτοί που είχαν ενταχθεί στις σερβο-βοσνιακές Ειδικές Δυνάμεις. Έξι ή κατ’ άλλες πηγές οκτώ άνδρες.
 
Όλοι με πρότερη υπηρεσία στις ελληνικές Ειδικές Δυνάμεις. Τουλάχιστον πέντε από αυτούς επέστρεψαν ζωντανοί και έκτοτε ζουν ειρηνικά στην Ελλάδα.
 
Στην περιοχή της Σρεμπρένιτσα, όπου έδωσαν τις πιο σκληρές μάχες, οπλισμένοι με την γιουγκοσλαβική έκδοση του ΑΚ-47, δραστηριοποιήθηκαν οι μισοί περίπου. Όταν έπεσε η πόλη στην περιοχή βρίσκονταν περί τους 35 και είχαν την έδρα τους στην Βλασένιτσα.
 
Μεταξύ 1 και 3 Ιουλίου του 1995, ο σερβο-βοσνιακός στρατός με τη συμμετοχή των Ελλήνων εθελοντών και υπό την ηγεσία του Ράτκο Μλάντιτς, στην επιχείρηση με την κωδική ονομασία «Κρίβαγια 95», κατανίκησε τις μουσουλμανικές μονάδες και άνοιξε τον δρόμο για την κατάληψη της Σρεμπρένιτσας, οι υπερασπιστές της οποίας ευθύνονταν για τον θάνατο χιλιάδων χριστιανών στα γύρω χωριά.
 
Ο Νάσαρ Όριτς, ο αρχηγός των Βοσνίων μουσουλμάνων στην Σρεμπρένιτσα, καταδικάστηκε από το δικαστήριο της Χάγης κατηγορούμενος για εγκλήματα πολέμου, ακριβώς σε αυτή την περίοδο.
 
Στις μάχες ξεχώρισαν τέσσερις Έλληνες οι οποίοι προέρχονταν από τις ελληνικές ειδικές δυνάμεις. Πραγματοποίησαν πάνω από τριάντα καταδρομικές επιχειρήσεις και ενέδρες και εξόντωσαν μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων, ενώ σε δύο περιπτώσεις αναφέρεται η θανάτωση Τούρκων και Ιρανών εθελοντών-μισθοφόρων.
 
Ως αποτέλεσμα της επιχείρησης καταλήφθηκε η Σρεμπρενίτσα.
 
Οι Έλληνες μπήκαν στη Σρεμπρένιτσα και ύψωσαν την ελληνική σημαία μαζί με αυτή του Βυζαντίου. Στη Σρεμπρένιτσα υψώθηκαν τρεις σημαίες. Η μία ήταν η σερβική σημαία, η άλλη ήταν η ελληνική και η τρίτη ήταν η σημαία του Βυζαντίου με τον δικέφαλο αετό.
 
Η πρώτη ελληνική πολεμική σημαία που σηκώθηκε νικηφόρα σε απελευθερωμένα εδάφη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο…
 
Ακολούθησαν σφαγές αντεκδίκησης από τους Σερβοβοσνίους των γύρω χωριών που είχαν χάσει παιδιά, γυναίκες, πατεράδες και μανάδες από τις επιθέσεις των μουσουλμάνων στα προηγούμενα χρόνια του πολέμου από την «αποστρατικοποιημένη» Σρεμπρένιτσα.
 
Η Σρεμπρένιτσα είχε χαρακτηριστεί αποστρατικοποιημένη ζώνη από τον ΟΗΕ και οι μουσουλμάνοι εκμεταλλεύονταν αυτό ακριβώς το γεγονός: Ότι οι Σερβοβόσνιοι και οι Έλληνες δεν επιτίθεντο στην πόλη, λόγω αυτού ακριβώς του γεγονότος. Έτσι, αυτοί εξορμούσαν με ασφάλεια και έκαιγαν τα χριστιανικά χωριά της περιοχής, ενώ ήταν το αποθηκευτικό και εφοδιαστικό κέντρο του συνόλου των μουσουλμάνων μαχητών.
 
Αντίστοιχος θύλακας, όπου πολέμησαν περίπου 30 Έλληνες μαχητές, ήταν η Ζέπα. Δεκάδες ενέδρες πραγματοποίησαν οι Σέρβοι με τους Έλληνες εθελοντές στην περιοχή.
 
Οι μουσουλμάνοι φόρτωναν δεκάδες μουλάρια και άλογα με όπλα και πυρομαχικά από την Ζέπα και τα προωθούσαν προς το Σαράγεβο κυρίως και προς άλλες περιοχές όπου μαίνονταν οι μάχες. 
 
Δύο από τις επιθέσεις εξελίχθηκαν σε σφαγές. Κανείς από τους 112 στην μία περίπτωση και 45 στην δεύτερη περίπτωση, Βοσνίους δεν επιβίωσε... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

ΒΙΝΤΕΟΘΗΚΗ

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης