"Aν η Τουρκία κάνει το στρατηγικό λάθος και μεταφέρει μόνιμα ναυτικές δυνάμεις στην Ανατολική Μεσόγειο, τότε θα έχει χάσει ολοκληρωτικά την μάχη του Αιγαίου στο οποίο ούτως ή άλλως λόγω γεωγραφικών περιορισμών, έχει ντεζαβαντάζ" ανέφερε στο defencenet.gr ανώτατη πηγή του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, η οποία κλήθηκε να σχολιάσει την πρόσφατη εξαγγελία του Τούρκου πρωθυπουργού Ρ.Τ.Ερντογάν ότι οι βάσεις της Μαρμαρίδας και ης Αλεξανδρέτας θα χρησιμοποιηθούν ως εφαλτήριο για την Α.Μεσόγειο.
Όπως σημείωνε η ίδια πηγή: "Την Μαρμαρίδα ήδη την χρησιμοποιούν για τις επιχειρήσεις στο Αιγαίο. Η Αλεξανδρέτα δεν έχει μεγάλες αποθήκες όπλων και καυσίμων. Έτσι ή αλλιώς, ο τουρκικός στόλος είναι μάλλον περιορισμένων δυνατοτήτων για να καλύψει ένα τόσο μεγάλο μέτωπο και αριθμητικά, αλλά κυρίως ποιοτικά. Δεν έχουν σκάφη με δυνατότητες να επιχειρούν στην Α.Μεσόγειο απειλώντας π.χ. την ενδοχώρα του αντιπάλου, όπως εμείς θέλουμε να συμβεί με την προμήθεια των FREMM/SCALP Naval. Απορούμε πως με ένα Ναυτικό, περίπου του μεγέθους του ελληνικού Στόλου κομπάζει σε τέτοιο βαθμό και λέει τέτοια πράγματα ο Ερντογάν. Σε αυτό να συμπεριλάβουμε και κάτι άλλο: Οι έμπειροι αξιωματίκοί του τουρκικού Ναυτικού, βρίσκονται στη φυλακή"!
Σε ότι αφορά την στάση του ελληνικού στόλου, η απάντηση ήταν αφοπλιστική: "Αν νομίζουν ότι μπορούν να τα βάλουν με το Ισραήλ έξω από τις ακτές του και ίσως με τις ΗΠΑ ή και την Ρωσία, δικό τους πρόβλημα. Εμείς λέμε να μείνουμε εδώ για να μην ... τους μπουν στο μυαλό κακές σκέψεις για το Αιγαίο"!
Με αυτές τις επισημάνσεις που βγήκαν από τα πιο υπεύθυνα χείλη το Π.Ν. θεωρεί ότι οι κινήσεις της Άγκυρας δίνουν στρατηγικό πλεονέκτημα στην ελληνική πλευρά, ενώ οι αξιωματικοί του Π.Ν. δεν μπορούν να καταλάβουν πως υποπίπτει σε τέτοιας έκτασης στρατηγικά λάθη η τουρκική πολιτική ηγεσία. Αν και ανώτερος αξιωματικός του Στόλου τόνιζε ότι "Δεν είναι βλάκες. Μπορεί να στείλουν δυο-τρία σκάφη για βόλτα μέχρι το σημείο της γεώτρησης και μέχρι εκεί. Αλλά σε οποιαδήποτε περίπτωση η αλαζονεία είνα ο χειρότερος σύμβουλος".
Αξίζει να δούμε πως διαμορφώνεται σε επίπεδο αριθμών η ναυτική ισχύς Ελλάδας και Τουρκίας σε ότι αφορά τις φρεγάτες και τα υποβρύχια που είναι τα μοναδικά μέσα που μπορούν να παίξουν στρατηγικό ρόλο στην Α.Μεσόγειο, καθώς και το σύνολο της ναυτικής δύναμης του Ισραήλ, το οποίο μπορεί να αναπτύξει εύκολα στην περιοχή και μικρότερα σκάφη, λόγω εγγύτητας των γεωτρήσεων από τις ακτές του.
4 Type 209/1100. (σε λίγο τρία) Κλάσης ΓΛΑΥΚΟΣ. Υποβλήθηκαν στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού Neptune Ι.
4 Type 209/1200. κλάσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ. Μόνο το ΩΚΕΑΝΟΣ S118 έχει υποστεί πρόγραμμα εκσυγχρονισμού Neptune ΙΙ μέσης ζωής με σύστημα αναερόβιας πρόωσης (ΑΙΡ: Air Independent Propulsion).
10 Standard (9 πλέον μετά τον παροπλισμό της ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ). Έξι εξ αυτών έχουν υποστεί πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ). Όλα τα σκάφη έχουν παραδοθεί στο ΠΝ.
Παραστρατιωτικές Δυνάμεις: 8.050
Θητεία: 36 μήνες (αξιωματικοί: 48 μήνες, γυναίκες: 24 μήνες)
Εφεδρεία 408.000 (Στρατός: 380.000, Ναυτικό: 3.500, Αεροπορία: 24.500)
Στρατηγικές Δυνάμεις Αποτροπής
Το Ισραήλ, σύμφωνα με πολλές πηγές, διαθέτει ικανότητα πυρηνικού πλήγματος από αέρος με βαλλιστικούς πυραύλους Jericho 1 και Jericho 2 (μικρής και μέσης εμβέλειας). Ειδικότερα υπολογίζεται ότι διαθέτει περίπου 200 πυρηνικές κεφαλές, Jericho 2 μέσης εμβέλειας (IRBM) και Jericho 1 μικρής εμβέλειας (SRBM)
Προσωπικό: 8.000 (εκ των οποίων 2.500 κληρωτοί και 300 στελέχη των ειδικών δυνάμεων) και 11.500 σε κινητοποίηση
Εξοπλισμός
Υποβρύχια: 3 τύπου Dolphin
Κορβέτες: 3 τύπου Eilat (Saʼar 5)
Περιπολικά και ακτοφυλακίδες: 52
Πλοία υποστήριξης: 1 τύπου Katler
Περιπολικά σκάφη και ειδικών επιχειρήσεων: 8 τύπου Hetz (Saʼar 4.5), 2 τύπου Reshef (Saʼar 4), 15 τύπου Dabur (κάτω των 100 τόνων), 13 τύπου Super Dvora MKI MKII (κάτω των 100 τόνων), 6 τύπου Super Dvora MK III,
Αμφίβια Αποβατικά: 2 (1 τύπου Ashdod και 1 αμερικανικού τύπου)
Βοηθητικά πλοία: 2 AG 2 (πρώην γερμανικά Type T45)
Ανθυποβρυχιακά Ελικόπτερα: 7 AS-565SA Panther, 2 SA-366 G Dauphin
Έρευνας και Διάσωσης-Γενικής Χρήσης: 17 Bell 212
4 Type 209/1400 Τύπου GÜR, τέσσερα εκ των οποίων θα εκσυγχρονιστούν
6 Type 209/1200 Τύπου ATILAY, τέσσερα εκ των οποίων θα εκσυγχρονιστούν.
2 MEKO 200TN Track IIB. Φρεγάτες κλάσης SALIHREIS, υπό εκσυγχρονισμό.
2 ΜΕΚΟ 200ΤΝ Track IIA. Φρεγάτες κλάσης BARBAROS, υπό εκσυγχρονισμό.
4 MEKO 200TN Track I. Φρεγάτες κλάσης YAVUZ.
Από τα παραπάνω εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι ο Ρ.Τ.Ερντογάν, απλώς κομπορρημονεί. Το τουρκικό Ναυτικό μόλις και μετά βίας φτάνει για να καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες του στο Αιγαίο και να διατηρεί και κάποια παρουσία στη Μαύρη Θάλασσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου