Εις κάθε Έλληνα το γένος και την παιδείαν "Οἱ δὲ τῶν παίδων διδάσκαλοι ἀνοιγέτωσαν μὲν τὰ διδασκαλεῖα μὴ πρότερον ἡλίου ἀνιόντος, κλειέτωσαν δὲ πρὸ ἡλίου δύνοντος. καὶ μὴ ἐξέστω τοῖς ὑπὲρ τὴν τῶν -παίδων ἡλικίαν οὖσιν εἰσιέναι τῶν παίδων ἔνδον ὄντων, ἐὰν μὴ υἱὸς διδασκάλου ἢ ἀδελφὸς ἢ θυγατρὸς ἀνήρ· ἐὰν δέ τις παρὰ ταῦτ᾽ εἰσίῃ, θανάτῳ ζημιούσθω." Αισχίνης κατά Τιμάρχου παρ.12...- Έτος ιδρύσεως 2006

Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Επαρκής διατροφή και αποβλακωτική διασκέδαση


Ο όρος Tittytainmentαν και έχει συμπεριληφθεί εσχάτως ως λήμμα σεκάποια αγγλοσαξονικά λεξικά και αναφέρεται σε αρκετά εξειδικευμένα βιβλίακαι ακόμη περισσότερα άρθρα, είναι σχεδόν παντελώς άγνωστος στο ευρύκοινό.


Ο όρος, ωστόσο, έγινε ευρύτερα γνωστός πριν από δεκατέσσερα χρόνια,όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο των δημοσιογράφων Χανς-Πέτερ Μάρτιν καιΧάραλντ Σούμαν, Η Παγκόσμια Παγίδα (1).


Ο Αυστριακός Χανς-Πέτερ Μάρτιν (2), είχε παρευρεθεί τον Σεπτέμβριο του1995 σε μία "κλειστή" διεθνή συνάντηση στο Σαν Φρανσίσκο, το «State of theWorld Forum» (SWF - Φόρουμ για την Κατάσταση του Κόσμου), την οποίαείχε οργανώσει η ομώνυμη μη κερδοσκοπική οργάνωση, που είχαν συνιδρύσει την ίδια χρονιά ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφπάλαι ποτέ ηγέτης τηςΣο­βιετικής Ένωσης, και ο Αμερικανός Τζιμ Γκάρισον (3).


H οργάνωση έχει ως στόχο της τη δημιουργία ενός «παγκόσμιου δικτύουηγετών», που θα αποτελείται από άτομα που έχουν διακριθεί στον τομέα τους(πολιτική, επιχειρήσεις, «κοινωνία των πολιτών») και τα οποία θα είναιαποφασισμένα να δια μορφώσουν και να εφαρμόσουν «εκείνες τις αρχέςτιςαξίες και τις ενέργειες που είναι απαραίτητες για να καθοδηγηθεί σοφά ηανθρωπότητακαθώς διαμορφώνεται ένας ολο ένα και περισσότεροπαγκοσμιοποιημένος και αλληλεξαρτώμενος κόσμος» (4).


Στην πρώτη αυτή συνάντηση του SWF συμμετείχαν πεντακόσιοι "ηγέτες" από50 διαφορετικές χώρες. Ανάμεσα τους ο Τζορτζ Μπους (ο πρεσβύτερος), ηΜάργκαρετ Θάτσερ, η βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης Ριγκομπέρτα Μεντσου,ο ιδρυτής του CNN Τεντ Τέρνερ, ο Τζορτζ Σουλτς πρώην υπουργόςΕξωτερικών των ΗΠΑ, ο επί δωδεκαετία (1982 - 1994) πρωθυπουργός της Ολλανδίας Ρούουντ Λούμπερς («πνευματικό παιδί» της Μάργκαρετ Θάτσερ,με κεντρικό πολιτικό σύνθημα το «περισσότερη αγορά, λιγότερη κυβέρνηση»)και ο «πολύς» Μορίς Στρονγκ (5).


Σύμφωνα με τον Μάρτιν (6), στην κεκλει σμένων των θυρών συνάντηση στοΣαν Φρανσίσκο, οι «ηγέτες του κόσμου» συζήτησαν και ένα σενάριο,σύμφωνα με το οποίο το 20% του ενεργού πληθυσμού στον πλανήτηείναι αρκετό για να παράγει όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες που χρειάζεται η ανθρωπότηταΤο ερώτημα φυσικά που τέθηκε αφορούσε τουπόλοιπο 80% του παγκόσμιου πληθυσμού... Πώς θα μπορούσε αυτό το«εναπομείναν» και «πλεονάζον» 80% να παραμείνει «ήσυχο» και «παθητικό»;


Ο Γάλλος φιλόσοφος Ζαν-Κλοντ Μισεά γράφει χαρακτηριστικά: «Το κύριοπολιτικό πρόβλημαπου το καπιταλιστικό σύστημα είναι υποχρεωμένο νααντιμετωπίσει τις επό μενες δεκαετίεςμπορεί να διατυπωθεί με κάθεαυστηρότηταπώς θα είναι δυνατό για την ελίτ του κόσμουνα διατηρηθεί ηδιακυβερνησιμότητα της κατά τα 80% υπεράριθμης ανθρωπότηταςτηςοποίας το ανώφελο έχει ήδη προγραμματίσει η φιλελεύθερη λογική;» (7).


H "απάντηση" δόθηκε από τον Ζμπίγκνι-ου Μπρεζίνσκισύμβουλο ΕθνικήςΑσφαλείας των ΗΠΑ επί προεδρίας Τζίμι Κάρτερ (1977 - 1981) και στενόσυνεργάτη επί δεκαετίες του Ντέιβιντ Ροκφέλερ (Bilderberg, Τρι μερήςΕπιτροπή). Και η «απάντηση» ήταν μονολεκτική: tittytainment.


Tittytainment: η λέξη είναι σύνθετη, και συντίθεται από τη λέξη tits (τα γυναικεία στήθη, στην αμερικανική αργκό) και τη λέξη entertainment (διασκέδαση - μετην πιο "φθηνή" έννοια του όρου) (8). Ο Μπρεζίνσκι και οι συνομιλητές του δεναναφέρονταν τόσο στη σεξουαλική διάσταση του γυναικείου στήθους (στολιγότερο ή περισσότερο «μαλακό» ή «σκληρό» πορνό που, ούτως ή άλλως,σήμερα κατακλύζει τα Μέσα και το Διαδίκτυο), όσο σε εκείνη του μητρικούθηλασμού. H "λύση", λοιπόν, για το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ήταν ένα μείγμα αποπροσανατολιστικής διασκέδασης χαμηλού επιπέδου(infotainment [=  πληροφοριοδιασκέδαση], reality shows,κουτσομπολίσπκα μεση-μεριανάδικα«πολιτικές συζητήσεις» showκ.ο.κ.) και ενός κάποιου επαρκούς επιπέδου διατροφής.


H tittytainment, λοιπόν, δεν είναι παρά η "εκσυγχρονισμένη" εκδοχή τουλατινικού «άρχος και θεάματα» {panem et circenses)\ Και έτσι, σύμφωνα μετον Μισεά, «με αυτόν τον νεολογισμό-βαλίτσα επρόκειτο απλούστα τα ναορισθεί ένα "κοκτέιλ αποβλακωτικής διασκέδασης και επαρκούς διατροφήςπου θα επέτρεπαν να διατηρηθεί σε καλή διάθεση ο αποστερημένοςπληθυσμός του πλανήτη"» (9)..


Στη συνάντηση υπήρχαν σαφέστατοι κα νόνες, σύμφωνα με τους οποίους όλοιοι ει σηγητές διέθεταν μόλις πέντε λεπτά για να αναπτύξουν το θέμα τους. Κιοποιαδήποτε δευτερολογία δεν έπρεπε να ξεπερνά τα δύο λεπτά.Καλοντυμένες ηλικιωμένες κυρίες επιδείκνυαν στους ομιλητές πινακίδες, όπωςαυτές που χρησιμοποιούνται για τους οδηγούς της «Φόρμουλα 1»: «1 λεπτό»,«30 δευτερόλεπτα», «Stop».


Η συζήτηση για την κοινωνία του ενός πέμπτου (ή την κοινωνία 20:80)ξεκίνησε από τον John Cage, ανώτατο στέλεχος της εταιρείας πληροφορικήςSun Microsystems.


Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την «Εργασία στην ΠαγκόσμιαΟικονομία», ο Τζ. Κέιτζ είπε: «Ο καθένας μπορεί να δουλέψει γα μαςαρκεί νατο θέλειΔεν χρειαζόμαστε πλέον βίζα για τους αλλοδαπούς που εργάζονταιγια μας»Οι κυβερνήσεις και η εργατική νομοθεσία τους είναι πλέον άνευ νοήματοςλέει.


Δέχονται αιτήσεις για εργασία μέσω των υπολογιστών από όλες τις ηπείρους,«προσλαμβάνουμε τους ανθρώπους μας μέσω των υπολογιστώνκάνουν τηνεργασία τους με υπολογιστέςκαι επίσης τους απολύουμε μέσω τωνυπολογιστών»Και συνέχισε: «Απλώς προσλαμβάνουμε τους ευφυέστερουςανθρώπουςΚαι η αποτελεσματικότητα μας ήταν εκείνη που μας οδήγησε, 13χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας μαςνα αυξήσουμε τα έσοδα μας από τομηδέν σε περισσότερα από έξι δισεκατομμύρια δολάρια»Και στρεφόμενοςπρος έναν από τους συνδαιτυμόνες του είπε: «Εσείς δεν φτάσατε εκεί τόσογρήγοραΝτέιβιντ»εμφανώς απολαμβάνοντας τη «μπηχτή» του.


Ο Ντέιβιντ ήταν ο Ντέιβιντ Πάκαρντ, συνιδρυτής της εταιρείας Hewlett Packardκαι πολυεκατομμυριούχος. Χωρίς να δώσει την παραμικρή σημασία στημπηχτή του Κέιτζ, έθεσε το απλό ερώτημα: «Και πόσους ακριβώςεργαζόμενους χρειάζεστε πραγματικάΤζον;».


«ΈξιΊσως οχτώ»απαντά ο Κέιτζ. «Χωρίς αυτούς θα χανόμαστανΑλλά δενέχει καμία σημασία σε ποια χώρα ζουν»...


Ο συντονιστής της συζήτησης Ράστουμ Ρόι (Rustum Roy), καθηγητής στοPennsylvania State University, ρωτά: «Και πόσοι άνθρωποι δουλεύουνσήμερα για τη Sun Microsystems;»H απάντηση του Κέιτζ: «16.000. Καιεκτός από μία μικρή μειοψηφίαο αριθμός τους μπορεί να μειωθεί δραματικά».


Στην αίθουσα δεν ακούγεται τίποτα. Για τους παρόντες, αυτή η άποψη για τιςαμέτρητες στρατιές ανέργων είναι αυταπόδεικτη. Κανένα από αυτά τα μέλη τηςπαγκόσμιας πολιτικής και επιχειρηματικής ελίτ (ή ελιτείαςαν προτιμάτε) δενπιστεύει ότι στο μέλλον θα υπάρξουν αρκετές νέεςαξιοπρεπώςμισθοδοτουμενες θέσεις εργασίαςσε οποιονδήποτε τομέα.


Και κάπως έτσι, οι συμμετέχοντες στο Φόρουμ συνοψίζουν το μέλλον σε δυοαριθμούς    και    έναν    όρο:    «20-80»    και «tittytainment». (10).


To 20% του παγκόσμιου πληθυσμού θα μπορεί να συμμετέχει ενεργά στηζωή, στην εργασία, στην ψυχαγωγία, ανεξάρτητα από τη χώρα στην οποία θαζει. Ακόμη 1% ή 2% του πληθυσμού, λένε οι συνδαιτυμόνες, θα τα καταφέρνειαφού θα έχει κληρονομήσει τεράστιες περιουσίες.


«Βεβαίως»λέει ο Τζέρεμι Ρίφκιν, συγγραφέας του βι βλίου Το Τέλος τηςΕργασίας και το Μέλλον της (11), «το κατώτερο 80% θα αντιμετωπίσειφοβερά προβλήματα»Ο Τζον Κέιτζ παίρνει ξανά τον λόγο και επαναλαμβάνειτη φράση του Σκοτ ΜακΝίλι (Scott McNealy), του διευθύνοντος συμβούλου τηςεταιρείας του: Το ζήτημα σύντομα θα είναι: «να έχεις γεύμα ή να είσαι τογεύμα»...


H συζήτηση για το μέλλον της εργασίας ανάβει. Το συμπέρασμα;


Μία νέα κοινωνική τάξη πραγμάτων έρχεται. Κάποιος το θέτει ξεκάθαρα: ημεσαία τάξη των πλούσιων χωρών θα εκλείψει. Κανένας από τουςπαρευρισκόμενους δεν διαφωνεί (12).


Εν κατακλείδι


«Σενάρια», θα πει κάποιος.Ίσως. Αυτός είναι άλλωστε και ο ρόλος τωνπολυπληθών διεθνών think-tanks και των κάθε είδους foraΑν και δεν έχουμεκανέναν λόγο να αμφισβητήσουμε τα λόγια του αυτόπτη και αυτή κοουμάρτυρα Μάρτιν, τα λεγόμενα του επιβεβαιώνονται «πανηγυρικά» (αν δενήταν τόσο τραγική αυτή η επιβεβαίωση...) από τα συμβαίνοντα εσχάτως στηχώρα μας και, ευρύτερα, στη Γηραιά Ηπειρο. Εξάλλου ο Μάρτιν μιλούσε ήδηεδώ και σχεδόν δεκαπέντε χρόνια για την πλήρη κυριαρχία τουχρηματοπιστωτικού συστήματος επί της πολιτικής (13). Και παρότι σήμερακάποιοι προσπαθούν να θέσουν αυτό το -τεράστιο- ζήτημα προς συζήτηση,δύσκολα το καταφέρνουν. Αλλες, βλέπετε, οι βουλές της παγκόσμιας και τηςκάθε ντόπιας ελιτείας.


Δυστυχώς, όμως, απ' ό,τι φαίνεται η μόνη δυνατότητα που έχουμε είναιεκείνη της περιγραφής της πραγματικότηταςπου κάποιοι άλλοιδιαμορφώνουν πριν από μας για μαςΚι αυτή μπορεί να περιμένει...


Όπως και οι θέσεις που υιοθέτησε η σύνοδος των G20 (τασσόμενη υπέρ τωναπόψεων της «ρεαλίστριας» Μέρκελ και κατά εκείνων του «σοσιαλίζοντος» Ομπάμα), ή οι θέσεις του Νάιαλ Φέργκιουσον, ο οποίος, καθώς τοπροηγούμενο τεύχος βρισκόταν στο τυπογραφείο, επισκέφθηκε την Ελλάδαγια μία διάλεξη και μία σειρά συνεντεύξεων. Αλλά αυτά τα είπαμε και θα ταξαναπούμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η Γενιά της Ταυτότητας

Η Γενιά της ΤαυτότηταςEίμαστε η γενιά της ταυτότητας. Είμαστε η γενιά που μας σκοτώνουν γιατί κοιτάξαμε το λάθος πρόσωπο. Γιατί αρνηθήκαμε σε κάποιον ένα τσιγάρο ή γιατί είχαμε μια συμπεριφόρα που ενόχλησε κάποιον. Είμαστε η γενιά της εθνικής διασπασής της συνολικής αποτυχίας της συνύπαρξης, και της αναγκαστικής ανάμιξης των φυλών. Είμαστε η γενιά που τιμωρείτε διπλά. Καταδικασμένη να πληρώσει σε ένα κοινωνικο σύστημα που είναι τόσο γενναιόδορο με τους ξένους και που έγινε τόσο δυσβάσταχτο για το δικό μας λαό. Η γενιά μας είναι τα θύματα της γενιάς του Πολυτεχνείου που διοίκησε, μετατρέποντας τις σοσιαλιστικές της ιδέες σε τραπεζικούς λογαριασμούς ξεπουλώντας τον λαό και την πατρίδα. Απορρίπτουμε τα βιβλία της ιστορίας σας, για να ανακτήσουμε τις δικές μας αναμνήσεις μέσα απο τις ηρωικές πράξεις των προγώνων μας που διαγράφετε για να προβάλετε "ολοκαυτώματα" ξένων λαών. Δέν πιστεύουμε πλέον οτι ο Yusuf (αραβικό όνομα) είναι αδελφός μας. Έχουμε σταματήσει να πιστεύουμε σε ένα "Παγκόσμιο χωριό" και στην "Οικογένεια του ανθρώπου" Ανακαλύψαμε ότι έχουμε ρίζες, καταγωγή και ως εκ τούτου έχουμε ένα μέλλον. Η κληρονομιά μας είναι η γή μας, το αίμα μας, η ταυτότητα μας. Είμαστε οι κληρονόμοι του δικού μας μέλλοντος. Κλείσαμε τις τηλεόρασεις για να επιλέξουμε τι να δούμε και τι να διαβάσουμε, για να βγούμε στους δρόμους, να ζωγραφίσουμε τα συνθήματα μας στους τοίχους, να φωνάξουμε απο τα μεγάφωνα εναντίον της διευθαρμένης εξουσίας. Να σηκώσουμε τις σημαίες μας με το Λάμδα ψηλά. Το Λάμδα , που ήταν ζωγραφισμένο στις ασπίδες των περήφανων Σπαρτιατών προγόνων μας! Είναι το συμβολό μας. Δεν υποχωρούμε και δεν ενδίδουμε, κουραστήκαμε και βαρεθήκαμε απο την δειλία σας. Είστε απο τα χρόνια της μεταπολιτευτικής ευημερίας,της μίζας και της κομματοκρατίας, του SOS "Ρατσισμός" και της "ποικιλομορφίας" της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της μιας σακούλας πλαστικά τρόφιμα απο τα Lidl. Eίμαστε η γένια με πάνω απο 50% ανεργία κοινωνικό χρέος , πολυπολιτισμική κατάρρευση και μια έκρηξη του αντιλευκού ρατσισμού. Είμαστε η γενιά με διαλυμένες οικογένειες, αυτοκτονίες και χρέη στο "κοινωνικό" σας κράτος και στίς τράπεζες της δημοκρατίας σας Δέν θα μάς εξαγοράσετε με ένα συγκαταβατικό πολιτικάντικο βλέμμα, με μια αμειβόμενη απο το κράτος εργασία της μιζέριας και ένα ελαφρύ κτύπημα στον ώμο. Δέν χρειαζόμαστε την δική σας πολιτική για την Ελλάδα.Η Ελλάδα είναι η πολιτική μας. Είμαστε απο το χτές, είμαστε απο το αύριο...Είμαστε η Γενιά της Ταυτότητας. Κείμενο απο την Γαλλική Γενιά της Ταυτότητας, προσαρμοσμένο με παρεμβάσεις στα Ελληνικά δεδομένα, απο μπλόγκ "απόρρητο" Όσους μπλόγκερ εμπνέει ας το ανεβάσουν.
http://wwwaporrito.blogspot.gr/

ΚΙΚΕΡΩΝ

Ένα έθνος μπορεί να επιζήσει από τους ανόητους και ακόμα και τους φιλόδοξούς του. Αλλά δεν μπορεί να επιζήσει από την προδοσία στο εσωτερικό του.Ένας εχθρός προ των πυλών είναι λιγότερο τρομερός γιατί είναι γνωστός και κρατά την σημαία του υψωμένη. Αλλά οι προδότες που κινούνται μεταξύ των εγκλείστων ελεύθερα, οι δικοί τους ύπουλοι ψίθυροι που σιγοψιθυρίζονται μέσα σ’όλες τις αυλές, ακούονται μέχρι τις αίθουσες της κυβέρνησης της ίδιας... γιατί ο προδότης δεν φαίνεται καθόλου ως προδότης: Μιλά με εκφράσεις γνωστές στα θύματά του, και φορά τα πρόσωπά τους και τα ενδύματά τους, απευθύνεται στη μικροψυχία που βρίσκεται βαθιά στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Σαπίζει τη ψυχή ενός έθνους, εργάζεται κρυφά και άγνωστος στη νύχτα για να υπονομεύσει τους στυλοβάτες της πόλης μολύνει το πολιτικό σώμα έτσι ώστε να μην μπορεί πλέον να αντισταθεί. Ο δολοφόνος πρέπει να είναι λιγώτερο τρομακτικός

Τὸ καθῆκον μας : Περικλής Γιαννόπουλος , επίκαιρος όσο ποτέ

«Δὲν θὰ κρίνετε Σεῖς οἱ Φράγκοι -τὰ χθεσινὰ Ἀγριογούρουνα- Ἐμᾶς, ἀλλ᾿ Ἐμεῖς θὰ κρίνωμε Σᾶς καὶ τὸν Πολιτισμόν σας.»
Ἡμεῖς οἱ Ἰδεολόγοι εἴμεθα οἱ πνευματικοὶ πατέρες τοῦ λαοῦ. Ἡμεῖς εἴμεθα οἱ πραγματικοὶ ποιμένες αὐτοῦ. Ἡμεῖς κρατοῦμεν εἰς τὰ χέρια μας, τὴν ψυχήν του, τὴν καρδιά του, τὸ πνεῦμά του. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν διαφθείρομεν ἔως τὸ κόκκαλον. Ἡμεῖς ἐὰν θέλωμεν τὸν ναρώνομεν, τὸν ἀρρωσταίνομεν, τὸν πεθαίνομεν, τοῦ κόπτομεν κάθε καλόν, κάθε χαράν. Ἡμεῖς ἂν θέλωμεν τὸν βοηθοῦμεν ν᾿ ἀνθίσῃ περίφημα, νὰ εἶνε παραδειγματικός, θαυμάσιος. Οὔτε ὁ Δηλιγιάννης, οὔτε ὁ Τρικούπης, οὔτε κανεὶς ἄλλος πταίει, δι᾿ ὅ,τι ἔγινε, δι᾿ ὅ,τι γίνεται. Πταίουν μόνον, κυρίως, πρῶτοι, οἱ ἄνθρωποι τοῦ πνεύματος, καὶ ἡμᾶς βαρύνει ὁλόκληρος ἡ εὐθύνη της σήμερον, ἡ φοβερὰ εὐθύνη τῆς αὔριον ὁλόκληρος.

"Είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης".-Όμηρος

8 - Φεβρουαρίου 2005

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις: Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στη διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης"

Ψαρούδα-Μπενάκη πρός Κάρολο... Παπούλια.

Η Αποκρυπτογράφηση της δήλωσης