Η προχθεσινή κεντρική ανάρτηση για την ημέρα ορόσημο για την ελληνική αεροπορική βιομηχανία λόγω των πρώτων δοκιμών τροχοδρόμησης του πρώτου ελληνικού κινητήρα Turboprop STV-100TP, της ελληνικών συμφερόντων εταιρίας Stuttgart Engineering επί ενός μετασκευασμένου
υπερελαφρού αεροσκάφους Avid Flyer, ίσως είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή από όσο φαίνεται στο θέμα που υπογράφει ο Γιώργος Τσιμπούκης το οποίο αναδημοσιεύσαμε.
Του Γιώργου Αναγνωστόπουλου
Αρκεί να αναλογιστούμε, ότι η αγορά μέχρι το 2020 για τα αεροπλάνα Ultralight είναι 389 εκατ. δολάρια, ενώ για τα μονοκινητήρια η αγορά μέχρι το 2019 θα είναι 269 δισ. δολ. Η πλειοψηφία των μονοκινητήριων αεροπλάνων που είναι τεράστια, είναι εξοπλισμένα κυρίως με εμβολοφόρους και δευτερευόντως με Τουρμποπρόπ κινητήρες έως 300 HP.
Η αγορά των στρατιωτικών UAV μέχρι το 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τα 22 δισ. ευρώ, το 90% από αυτούς χρησιμοποιεί εμβολοφόρους ή Τουρμποπρόπ κινητήρες. Η πίτα λοιπόν που αναλογεί σε έναν κινητήρα Τουρμποπρόπ της κατηγορίας του ελληνικής σχεδίασης και παραγωγής STV-100TP που σε πρώτη φάση παράγει 110 ίππους, με μειωμένο βάρος κατά 40% σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο της κατηγορίας είναι τεράστια.
Πόσο δύσκολο είναι να φθάσει τους 300 ίππους; Καθόλου θα έλεγα. Μένει μία ρητορική ερώτηση. Γιατί να κατασκευαστεί στην Γερμανία αφού η ομάδα που τον κατασκευάζει αυτοχρηματοδοτείται; Απάντηση: Ποιες γελοίες Ελληνικές Υπηρεσίες θα παρείχαν πιστοποίηση και σε πόσες δεκαετίες παρακαλώ;
Για την Ιστορία αναφέρω κάτι που έχει ήδη δημοσιευθεί, μία ομάδα είτε παλαβών, είτε ονειροπόλων Ελλήνων (και σίγουρα μαζοχιστών), έχουν κατασκευάσει και πετάξει ένα UAV, αντίστοιχων προδιαγραφών με αυτό που παράγει η Τουρκία και δεν διαθέτει η Ελλάδα, αλλά φιλοδοξεί κάποια στιγμή να αγοράσει. Υπάρχουν κι άλλες αξιόλογες προσπάθειες.
Βεβαίως δεν αμφιβάλουμε ότι η ελληνική πρόταση για το UAV πιθανόν να εκτιμηθεί από τη διεθνή αγορά, αλλά δεν πρόκειται καν να ασχοληθεί μαζί της οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ή το Ελληνικό Δημόσιο, που θα προτιμήσουν να προμηθευτούν κάτι αντίστοιχο σε πολλαπλάσια τιμή από τη διεθνή αγορά.
Ενδεχομένως και με πολιτική κατεύθυνση, με μύχιες σκέψεις οι οποίες στο παρελθόν έγιναν πράξεις και συνέβαλαν να βρεθούμε στο σημερινό μας χάλι. Κατά τα άλλα οι ελληνικές κυβερνήσεις, μας ετοιμάζουν κι άλλα «Success Stories» στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, που έλεγε ένας παλιός γνωστός μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου